Kaheksa Eesti tuntud ettevõtet osalesid Tallinna Tehisintellekti ja Automatiseerimise häkatonil, kus lahendati nende jaoks olulisi äriprobleeme tehisaru abiga. Üks Eesti firma säästab ettevõtmise tulemusena juba praegu üle 600 tunni käsitsitööd.
600 tundi vähem tööd! Häkkerid näitasid Eesti firmadele, kuidas tehisaruga aega ja raha säästa
Nädalalõpul Estonian Business Schooli ruumides toimunud häkatonil said kokku ettevõtjad ja 30 vabatahtlikku häkkerit. Iga tiim tegi ürituse lõpuks valmis demo, mõnel ettevõttel läks aga eriti õnnelikult ja nad said uusi lahendusi juba kasutama hakata.
600 tundi säästetud
Pärnus metalliviimistlusega tegelev ettevõte Alise Technic seisis probleemi ees: klientide tellimuste töötlemine võtab meeletult aega. «Seda käsitsi tehes kulub ühe tellimuse sisestamisele seitse minutit ja aastas tuleb seda teha tuhandeid kordi,» rääkis firma kvaliteedijuht Ingrid Jaeger.
Häkatoni käigus loodi neile platvorm, mis tellimuste töötlemise täielikult automatiseeris. Rakendus säästab neile nüüd aastas üle 600 tunni käsitsitööd: «Samuti väheneb risk vigade sattumiseks tellimusse, kuna automaatne andmetöötlus on täpsem,» lisas Jaeger.
Tele2 tuli aga lahendama kasvavaid järjekordi klienditeeninduses. Klientide küsimused varieeruvad neil seinast seina ja töötajatel kulub tohutult aega, et õigete vastusteni jõuda.
Häkatoni meeskond ehitas telekomifirmale transkriptsioonimootori, mis lappab hetkega läbi kogu firma dokumentatsiooni. Klienditeenindajad näevad kõne ajal ekraanil võimalikku vastust ja dokumenti, kust see võetud on.
«Häkatonil saime näha, kuidas selline lahendus nullist valmis arendatakse ja seda veel uskumatu kiirusega – tööriist oli valmis järgmiseks päevaks,» sõnas firma esindaja Hannes Ruusmaa.
Suures plaanis tuligi välja, et firmadel on iseenda lõpututest dokumentidest keeruline infot üles leida. Neile on vaja head otsinguliidest, mille jaoks kasutatakse suuri keelemudeleid ja vektorandmebaase. Tehisaruga loodud otsingumootorit eristab tavalisest võimalus esitada sellele loomulikus keeles küsimus, millele saab vastuse ka siis, kui see ei ole täpselt samas sõnastuses nagu dokumendis.
Võimalik on esitada ka väga keerulist mõtlemist vajavaid küsimusi.
«Näiteks kui firma töötaja soovib teada, kuidas ja millal vahetada 7. korrusel suitsuandurite patareisid, siis selle asemel, et tal tuleks läbi töötada kogu tehniline dokumentatsioon, annab süsteem vastuse paari sekundiga,» rääkis ürituse korraldanud tarkvarafirma Devtailor kaasasutaja Robert Pallas.
Tallinna Tehisintellekti ja Automatiseerimise häkaton sai teoks Devtailori, Beamline Acceleratori, Digiwise’i ja EBSi koostöös. See oli teine kord, kui ettevõtetele tehisintellekti tööriistade kasutamist tutvustati.
«Kindlasti ei jää see viimaseks, sest huvi tehisintellekti ja automatiseerimise vastu aina kasvab,» kinnitas Pallas.