Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Ukraina hakkab ehitama järgmise põlvkonna lahingusoomukit (1)

Copy
Ukrainlaste arvates on aeg edasi minna ja nõukogude lahingutehnika renoveerimise asemel ise moodsaid sõjamasinaid tootma hakata. BMP-V on üks sellistest, mis loodetakse kiiresti tootmisse saada ning hakata kasutama juba praeguse sõja ajal Venemaa sissetungi tõrjumiseks.
Ukrainlaste arvates on aeg edasi minna ja nõukogude lahingutehnika renoveerimise asemel ise moodsaid sõjamasinaid tootma hakata. BMP-V on üks sellistest, mis loodetakse kiiresti tootmisse saada ning hakata kasutama juba praeguse sõja ajal Venemaa sissetungi tõrjumiseks. Foto: Ukrarmor / Army Recognition

Ukraina kaitsetööstusettevõte Ukrarmor hakkab ehitama jalaväe lahingusoomukit BMP-V, mis tehakse kaitselahingutes ohtralt kogemusi saanud Ukraina sõjaväe näpunäidete järgi just selline, nagu praegusel ajal vaja.

Varem on sama ettevõte tootnud soomusmasinaid Bohdana 2.0, Kamrat-M ja Novator. Ukrarmor on tuntud ka oma oskuste poolest ajakohastada vana nõukogude sõjavarustust, nagu BMP-1.

Kui tavaliselt kulub uue lahingumasina väljatöötamiseks ja tootmise alustamiseks aastaid, siis Ukrarmor tahab uue mudeli käiku lasta kiirendatud korras, nii et värskelt valmis saanud BMPd jõuaksid juba praegusesse sõtta agressorriigi Venemaa vastu. Uus lahingutehnika peab olema selgelt üle Venemaa praegu kasutatavast vanemast soomustehnikast.

Vähese info põhjal, mis avalikkusele teada, suudab BMP-V transportida jalaväelasi ning pakkuda lahinguväljal sõbralikele vägedele kerget tuletoetust. Sõiduk mahutab kolme- kuni kaheksaliikmelise meeskonna.

Mootorivalikus on Caterpillar Cat 9.3 ja Scania DC13, samuti Ukrainas toodetud 3-TD ja 4-TD mootorid.

Sõidukis kasutatakse Allison 3040MX käigukasti, mis on üsna levinud ka teistes sõjaväe sõidukites, nagu näiteks lahingumasinates BTR-3.

Ukrarmori kodulehel on avaldatud ühe võimaliku uue jalaväemasina (IFV) joonised.
Ukrarmori kodulehel on avaldatud ühe võimaliku uue jalaväemasina (IFV) joonised. Foto: Ukrarmor

BMP-V maksimaalne kiirus ulatub maanteedel kuni 80 km/h ja kuna tegemist on amfiibsõidukiga, siis arendab see vees kiirust kuni 10 km/h. Tööulatus on maismaal ühe tankimisega 800 km.

Põhirelv sarnaneb vanema BMP-2 30 mm kahuriga ja sekundaarne relv on 7,62 mm kaliibriga kuulipilduja. Soomusmasina torni külgedel on kuus suitsugranaadiheitjat ning kaks tankitõrjerakettide starditoru.

Meeskonna kiireks sisenemiseks-väljumiseks on suur tagaluuk, pardal on juhiabina 360-kraadise vaatega videosüsteem kogu ümbruse nägemiseks. Mootor ja käigukast asuvad ees ning juht istub mootorist vasakul. Uusimast lahingutehnikast kasutatakse veel juhi vaadet läbi termokaamera.

Suuremaks turvalisuseks kaitstakse BMP-V kere täiendava soomuskaitsega, mis koosneb ränikarbiidist terasplaatidest, mis peavad kinni 12,7 ja 14,5 mm kaliibriga kuulid. Esiosas on keraamiline soomus, mis tagab kaitse kuni 30 mm laskemoona vastu.

BMP-V projekti osaline avalikustamine näitab Ukraina pühendumust oma sõjalise võimekuse suurendamisele, eriti jalaväe lahingumasinate (IFV) valdkonnas, kommenteerib Ukrarmori uudist väljaanne Army Recognition. Samas on uue sõiduki võimekuse täielikuks hindamiseks vaja rohkem andmeid, lisab väljaanne, kuid ilmselt päris kõike sõjalistel kaalutlustel ei avaldatagi. Samuti jääb saladuseks, kus tehases uusi jalaväemasinaid tootma hakatakse.

Tagasi üles