Päevatoimetaja:
Kaido Einama

TULEVIKUAUTO Kaherattalise rula leiutaja tahab nüüd teha kaherattalisi autosid

Copy
Kuna tehnoloogia on juba piisavalt arenenud, on võimalik teha kaherattalisi tasakaaluautosid, usub Hoverboardi leiutaja Shane Chen. Uus kontseptsioon ootab investoreid, et tootmist alustada. Senised Cheni leiutised on enamasti kõik jõudnud juba massidesse, sealhulgas üksratasliikur.
Kuna tehnoloogia on juba piisavalt arenenud, on võimalik teha kaherattalisi tasakaaluautosid, usub Hoverboardi leiutaja Shane Chen. Uus kontseptsioon ootab investoreid, et tootmist alustada. Senised Cheni leiutised on enamasti kõik jõudnud juba massidesse, sealhulgas üksratasliikur. Foto: Shane Chen / Inventist

Kahe kõrvuti rattaga tasakaaluliikuri Hoverboard leiutaja Shane Chen on nüüd välja tulnud oma leiutise tõsise edasiarendusega. Tasakaalu hoidev auto on samuti kahe kõrvuti rattaga ja mahutab viis inimest.

Shane Chen on leiutanud ka üksratta ehk Solowheeli ja hulga muid ebatavalisi liikureid, mis on kõik massiliselt Hiina tootjate poolt järgi kopeeritud.

Kui tavalise Hovertraxiga liigub sõitja kahe ratta vahel laual seistes, reguleerides automaatselt oma kiirust ette- või tahapoole kallutades, siis autos sellist ümberpööratud pendli tasakaalustusmehhanismi ei saa mõistagi kasutada, vaid seal teeb vastava töö ära ülikiire automaatika. 

Artikli foto
Foto: Shane Chen / Inventist

Üheteljelise auto kahe kõrvuti asuva ratta vahel on viie istekohaga sõitjateruum, seega mahutab veider sõiduk sama palju reisijaid, kui tavaline sõiduauto. Liikuma paneb masina diferentsiaalkiiruse regulaator, mis sätib kiirendust ja liigutab rattaid erineva kiirusega vastavalt juhi roolipööramisele. See kõik on mehaaniliselt tunduvalt lihtsam, kui tavalises autos. Kuna rattaid on ainult kaks ja pööramisel on hõõrdejõud väiksem, siis kokkuvõttes peaks uus liikur olema palju energiatõhusam, samuti saab sellega manööverdada kohapeal, sest pöörderaadius on null.

Pidurdades ja kiirendades liiguvad rattad tasakaalu hoidmiseks ette- või tahapoole. Reisijad astuvad sisse esiküljelt. Arenenud tasakaalutehnoloogia abiga võib sõiduk liikuda isegi suurtel kiirustel ja see ei lähe ümber aukudest läbi sõites või ebatasasel teel, usub leiutaja.

Artikli foto
Foto: Shane Chen / Inventist

Shane on nimetanud oma leiutise iseenda järgi Shane´iks ja otsib selle tootmiseks investoreid. Kuna pea kõik tema eelmised leiutised on enamasti massidesse jõudnud, siis võib arvata, et ka see idee nopitakse kiiresti üles.

Sarnase munakujulise ideeliikuri on 15 aastat tagasi välja pakkunud ka autotootja Peugeot, kuid vaid ühe reisijakohaga.

Vaata videost, mismoodi Shane sõidab ja kuidas parkimiskohale manööverdab:

Tagasi üles