USA üüratud liitiumivarud võivad muuta kogu elektriautode äri (7)

Marek Strandberg
, teaduse- ja tehnikatoimetuse juhataja
Copy
Railway Valley iidse vulkaanikraatri alal on ka NASA tehiskaaslaste kalibreerimisala. Ühendriikide kosmoseagentuur ei rõõmusta sellele alale kaevanduste loomise üle üldse.
Railway Valley iidse vulkaanikraatri alal on ka NASA tehiskaaslaste kalibreerimisala. Ühendriikide kosmoseagentuur ei rõõmusta sellele alale kaevanduste loomise üle üldse. Foto: NASA

Septembris sai avalikuks, et Ameerika Ühendriikides on Nevada osariigi põhjaosas leitud üüratud liitiumit sisaldavate mineraalide ladestused.

Railway Valley piirkonnas McDermitt Caldera leiukohtades on eeldatavalt 20–40 miljonit tonni liitiumit, mitu korda rohkem kui teiste riikide rikkalikes leiukohtades.

Praegu toetuvad Ühendriigid vaid miljonile tonnile omamaisele liitiumivarule. Liitiumitoodangut mõõdetakse vahel ka liitiumkarbonaadi ekvivalendis (LCE). Liitiumi kogus massi järgi selles on umbkaudu 19 protsenti – see selgitab, miks vahel võivad arvud liitiumi kaevandamise ja tootmise kohta ligi viis korda erineda.

Kõige rohkem kasutatakse liitiumit sõidukite akudes – sinna kulub üle kolmveerandi maailma liitiumitoodangust. Metallilise liitiumi (mitte karbonaadi) maailma aastane toodang jääb suurusjärku 100 000 tonni ja see kasvab. Kuigi Hiina pole suurimate liitiumivarudega riik maailmas, on seal toimunud oluline areng: selle riigi ettevõtted on muutunud maailma suurimateks elektriautode tootjateks ning müüvad aastas üle kümne miljoni elektriauto, millest kolmveerand on puhtalt akuautod, ning omakorda üle poole neist on toodetud Hiinas.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles