Tehisintellekti (TI) komponendiga projekte on oma töö tõhustamiseks rakendanud tänaseks umbes 60 avaliku sektori asutust. Rozovi sõnul aitab tehisaju muuta digitaliseeritud tööprotsesse paremaks. Seda rakendatakse näiteks andmeanalüüside läbiviimisel, keeletehnoloogias, vestlusrobotites ja mujal, kus saab kasutada masinõppemudeleid.
«Näiteks aitab tehisaru inimestel leida vajalikku informatsiooni avaliku sektori reeglite ja nõuete rägastikust, kuna suudab kiiresti läbi töötada suuri andmemassiive,» kirjeldas Rozov selle potentsiaali digiriigi kasutajasõbralikumaks muutmisel.
«Eesti ei ole tehisintellekti rakendamisel teenäitaja, kuid kindlasti mitte ka sabassörkija.»
Tema sõnul ei ole tehisintellekti rakendamine avalikus sektoris eesmärk omaette vaid soov on saada aru, kuidas võiks see aidata luua lisandväärtust. Otsitakse võimalusi, kus võiks tehisaru võtta inimestelt üle mõned lihtsamad tööd, kuid eelkõige nähakse selles digitaalset instrumenti, mis aitab muuta avalikus sektoris igapäevatöö efektiivsemaks. Rozovi sõnul tegelevad sellega enamik riike üle maailma: «Eesti ei ole tehisintellekti rakendamisel teenäitaja, kuid kindlasti mitte ka sabassörkija.»
Ka Maksu- ja Tolliamet võtab hiljemalt järgmise aasta alguses endale appi juturoboti, kes hakkab vastama inimeste korduma kippuvatele küsimustele.
«Oleme populaarne asutus, kellelt küsitakse väga palju infot. Kuigi enamik vastuseid nendele küsimustele on ameti kodulehelt leitavad, eelistavad inimesed esimese asjana ikkagi helistada. Edaspidi hakkab ameti veebilehe vestlusaknas neile küsimustele täiendavalt vastama tehisintellekt või siis suunab inimesi leheküljele, kus on soovitud vastus leitav,» tutvustas ta Maksu- ja Tolliameti uut tehisintellektil põhinevat teenust. Selle abil loodab amet säästa inimressurssi.