Väidetavalt on Iisrael kasutanud tunnelite tuvastamiseks ka satelliite. Geomorfoloog Joel Roskin, kes analüüsis tunnelivõrke oma iisraeli kaitsejõududes töötamise ajal, ütles ajalehele The Economist, et Iisraeli poolt Gaza pommitamisel tekitatud tolm ja rusud on muutnud satelliidiandmete kasutamise üha raskemaks. Kuid lisaks kasutatakse tunnelite avastamiseks ka maaradareid ja koeri.
Mis on «Gaza metroo»?
Hamas alustas Gaza alla tunnelite rajamist 1990. aastate keskel ja tänapäeval peetakse just tunnelivõrgustikku peamiseks põhjuseks, miks Hamas on Gazas tugevam kui Iisraeli okupeeritud Läänekaldal, sest suudab kiiresti varjuda ja ootamatult rünnata, olles vaenlase jaoks tabamatu.
Iisraeli kaitsejõudude andmetel on tunnelid erineva suurusega kitsastest koridoridest kuni suurte käikudeni, kuhu mahuvad sõiduautod ja isegi veokid. Enamik neist käikudest on piisavalt kõrged, et keskmise pikkusega inimene saaks püsti seista ja piisavalt sügaval, et vastu pidada punkri kohal maapinnal lõhkevatele pommidele. Tunnelid võivad ulatuda kuni 80 meetri sügavusele.
Väljaande Al Jazeera andmetel on Hamasi maa-alused rajatised varustatud elektri, interneti ja jälgimisseadmetega, mis lubavad avastada sissetungijaid ning nende juures eemalt lõhkelaenguid lõhata.
Vaata videost, mismoodi nn käsnapomm võib toimida: