MEHAANILINE IMEVIGUR Kia ja Hyundai ehitasid autodele uutmoodi jõuülekande, mis mahub ratta sisse

tehnika.postimees.ee
Copy
Patenteeritud ülekandelahendus mahub tervenisti ratta sisse ära. See lubaks juba ehitada otsast lõpuni täiesti lameda põrandaga autosid, mille salongi võib kujundada kasvõi väikese elutoa.
Patenteeritud ülekandelahendus mahub tervenisti ratta sisse ära. See lubaks juba ehitada otsast lõpuni täiesti lameda põrandaga autosid, mille salongi võib kujundada kasvõi väikese elutoa. Foto: Kia Corporation

Hyundai Motor Company ja Kia Corporation esitlesid Lõuna-Koreas Soulis uut universaalset veosüsteemi Uni Wheel, mis muudab sõiduki jõuülekande süsteemi ülikompaktseks sõidumugavuses midagi kaotamata. Kuna uus ülekandemehhanism mahub tervenisti ratta sisse, annab see võimaluse suurendada nii sõitjateruumi kui ka akude mahtu ja muudab auto ehituse palju lihtsamaks.

Uni Wheeli on keeruline kirjeldada seda ise nägemata, kuid selle tööpõhimõtet saab täpsemalt näha loo lõpus olevast videost. Tegemist on funktsionaalselt integreeritud rattaveosüsteemiga, mis suurendab oluliselt elektriautos saadaolevat ruumi, liigutades peamised ajamisüsteemi komponendid rattarummu sisse.

Sisepõlemismootoriga autodes kantakse võimsus mootorilt üle jõuülekande ning ratastele veovõllide ja konstantse kiiruse liigendite kaudu, kuna autorattad peavad saama vabalt liikuda vedrustuse ja amortide toel. Elektriautodes asendatakse küll suur sisepõlemismootor ja käigukast elektrimootori ja reduktoriga, kuid veojõu lõplik ratastele edastamise viis on ikka sama ning nõuab liigendeid, mis võtavad rataste juures ruumi ja ei tööta igas asendis ühtemoodi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles