Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tehisintellekti võidukäik kaotab töökohtadel tehnilise ebavõrdsuse

Copy
Tehisintellektist vestlusrobot oskab ka kõnedele vastata. Pilt on illustreeriv.
Tehisintellektist vestlusrobot oskab ka kõnedele vastata. Pilt on illustreeriv. Foto: Karolina Grabowska / Pexels

Tehisintellekt (TI) on viimase aasta jooksul (täpselt aasta tagasi tuli välja ChatGPT) liikunud nišiteemast võimsaks abivahendiks, mida saab hõlpsalt oma töö- või eraelus kasutada iga veidigi digiteadlikum inimene. Kui juba praegu on TI suutnud paljude inimeste elu palju lihtsamaks muuta, siis märgib Elisa valdkonnajuht Anti Liivat arvamusloos, et tulevikus paistab olevat igal inimesel oma isiklik kratt, mis kannab hoolt selle eest, millega ei osata või soovita ise toime tulla.

Ühest küljest on tehisintellekt vahend, mis annab meie käsutusse hulgaliselt vaba aega, teisalt aga midagi, mis tasandab mänguvälja ning paneb aluse (töö)keskkonnale, kus mõni isiklik puudujääk ei pane inimest võrreldes teistega kehvemasse olukorda.

See, milles inimene on hea, jääb endiselt tema pärusmaaks, kuid see, kus ta täna jänni jääb, on teema, milles ulatabki abikäe tehisintellekt.

Oleme seda tegelikult juba täna nägemas.

Tagasi üles