Tesladel kipuvad rattad alt tulema, tootja süüdistab juhte (7)

tehnika.postimees.ee
Copy
Selline näeb välja 2020. aasta Tesla Model 3, millel lendas sõidu ajal ratas alt. Tesla dokumentide järgi tuli esiratas ära kiirusel 96 km/h.
Selline näeb välja 2020. aasta Tesla Model 3, millel lendas sõidu ajal ratas alt. Tesla dokumentide järgi tuli esiratas ära kiirusel 96 km/h. Foto: STAT.VIN / REUTERS / Scanpix

Tesla elektriautodel esineb viga, mille puhul mõnedel juhtudel tulevad rattad suurtel kiirustel küljest. Tesla olevat juba aastaid teadnud kroonilistest vigadest, kuid süüdistab selles autojuhte, kirjutab Reuters.

Reutersi käsutuses olid dokumendid, kust on näha, et Tesla tehnikutel kästi autoomanikele öelda, et need tõrked ei olnud mitte vigasetest osadest, vaid juhtide enda vigadest oma autode kasutamisel, mis tõstab esile elektriautode tootja ja selle tegevjuhi Elon Muski kurikuulsa kombe klientide kaebusi lahendada neid endid süüdistades. Sellest praktikast on Reuters ka varem kirjutanud.

Samamoodi käsitleti Tesla vedrustuse rikkeid Hiinas müüdud autodel aastatel 2016–2020 ning kuigi Hiinas kutsuti veaga autod lõpuks pärast valitsuse nõudmist tagasi, ei ole seda tehtud USA-s ega Euroopas. Lääne turgudel on antud tehnikutele korraldus süüdistada juhte kas äärekivi tabamises või muu liiga tugeva löögi tekitamises juhtimisel ning iga juhtumit lahendatakse eraldi.

Kuna ettevõte väidab, et tõrked olid juhi enda süü, ei lähe viga ka garantii alla. Ühe Tesla Model X-i omaniku sõnul läks tema veermiku remont maksma 14 tuhat dollarit, mille pidi omanik omast taskust kinni maksma, kuigi peaaegu uhiuus auto oli sõitnud ainult paarsada kilomeetrit.

Vedrustuse purunemisega kaotavad juhid kontrolli sõiduki üle, ratta alt ära tulemine aga võib viia teelt väljasõitmiseni, kui see viga lööb välja just suurel kiirusel sõites.

Tesla on kõige rohkem rikkeid põhjustav automark, selgus USA-s korraldatud uuringust. Euroopas on Tesla kahjustuste hulga poolest Dodge´i järel teisel kohal.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles