Päevatoimetaja:
Kaido Einama

MAHE PAUK NASA näitas reedel esimest «vaikset» ülehelikiirusel katselennukit X-59

Copy
Pauguvaba ülehelikiirusel lennuki nina on nii pikk ja nooljas, et kokpit asub alles poole lennuki kere peal. Ette vaatavaid aknaid ei saa sellise kerekujuga teha, piloodid peavad jälgima kaamerapilte suurelt ekraanilt.
Pauguvaba ülehelikiirusel lennuki nina on nii pikk ja nooljas, et kokpit asub alles poole lennuki kere peal. Ette vaatavaid aknaid ei saa sellise kerekujuga teha, piloodid peavad jälgima kaamerapilte suurelt ekraanilt. Foto: Lockheed Martin

Kui tavaliselt kostab ülehelikiirusel lennukitelt võimas pauk, kui need helibarjääri ületavad, siis eile esimese maapealse etteaste teinud uus katselennuk X-59 peaks olema piisavalt vaikne, et sellega saaks ka asustatud alade kohal liikuda.

NASA ja Lockheed Martini esimese ühise ametliku lennuga vaiksel ülehelikiirusega lennukil X-59 plaanitakse koguda andmeid, kuidas selline tehnoloogia töötab ja kas end ikka õigustab. Kui tõesti õnnestuks reaktiivlennuki pauku summutada, võiksid muutuda lennureisid palju kiiremaks ja mugavamaks nii taevas kui maa peal olijate jaoks. Ühtlasi peaks X-59 sillutama teed uue põlvkonna kommertslennukitele, mis suudavad lennata helikiirusest palju kiiremini.

«See on suur saavutus,» ütles NASA aseadministraator Pam Melroy, «ainult mõne aastaga oleme jõudnud ambitsioonika kontseptsiooni juurest reaalsuseni. NASA X-59 aitab muuta meie reisimisviisi, viies meid kohale palju lühema ajaga.»

Tagasi üles