KRIISIKS VALMIS Patareiraadiost on saanud üks enimostetud elektroonikatooteid

tehnika.postimees.ee
Copy
Selline on enim ostetud patareiraadio.
Selline on enim ostetud patareiraadio. Foto: Euronics

Eesti suurima koduelektroonika jaeketi Euronics enimmüüdud toodete hulgas on moodsate tehnikavidinate kõrval üllatuslikult ka patareiraadio. Müügiedu põhjuseks on riigi tulemuslik kampaania, millega kutsutakse inimesi üles kriisiolukordadeks paremini valmis olema.

Kaasaskantava patareitoitel raadio jõudmine 2023. aasta müügiedetabelite tippu on esmakordne.

Päästeameti elanikkonnakaitse eksperdi Anni Alevi sõnul peab lisaks toidu- ja veevarule ning kodusoojale olema kriisi puhul inimestel võimalus oluliste raadiouudistega kursis olla: «Kriisiks valmis olemine tähendab seda, et inimene teab ja oskab kriisi ajal iseseisvalt toime tulla. Selleks peab meil kõigil kodus olemas olema vähemalt seitsmepäevane toidu- ja veevaru, samuti tuleks läbi mõelda ka alternatiivsed võimalused kodu soojas hoidmiseks ning kindlasti on igal kriisiks valmis inimesel olemas ka patareidega raadio!»

«Kodutehnika ostmist mõjutavad mitmed trendid. Kui üldiselt suunavad müüginumbreid tehnoloogilised uuendused, siis eelmisel aastal nägime müügikasvu hoopis patareidega raadio puhul, mille müüginumbreid mõjutab kindlasti inimeste suurem kriisivalmidus,» rääkis Euronicsi turundus- ja kommunikatsioonijuht Helen Kannelmäe.

«Võib öelda, et riiklik ennetustöö on olnud edukas ning inimesed järjest enam varuvad koju asju, mis aitaksid neid olukorras, kus kodust väljuda pole võimalik või ei saa enam välismaailmas toimuvaga kursis olla,» lisas Kannelmäe.

Võrgutoiteta töötav raadio on tähtis abivahend, et elektrikatkestuste ajal olla kursis kõige viimaste oluliste uudistega.

«Näiteks kui kogu Eesti on ilma elektrita, on vähemalt esimesed 72 tundi eetris nii Vikerraadio kui Raadio 4,» märkis Alev.

Euronicsi statistika järgi jäi elektroonikatootja Panasonic raadio mullu müüginumbrite poolest peokõlaritele alla vaid jaanipäevaeelsel perioodil. Kui varem tundis selliste patareitoitel raadiote vastu huvi pigem vanem põlvkond, siis nüüd on ostjate seas järjest enam ka nooremaid inimesi.

Müügiedetabelite tippu jõudsid Euronicsi kauplustes müüdavatest toodetest ka juhtmevabad kõrvaklapid, veekeetja, mängukonsool, kuumaõhufritüür, piimavahustaja ja kohviveski, hübriidraseerija, soola- ja pipraveski ning nina-, kõrva- ja kulmukarvade piirel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles