Nimelt suurendavad võimsad mootorid liiklusõnnetuste ohtu, selgub uuringust. Võimsatel sõidukitel on aga samas ka arenenumad pidurisüsteemid ja parem juhitavus.
Autoandmetega tegelev ettevõte carVertical tegi uuringu, mis põhines kasutatud autode ajalookontrolli andmetel, et selgitada välja, kas sõiduki keskmise mootorivõimsuse ja õnnetusjuhtumite arvu vahel võib olla seos.
Otsene seos mootori võimsuse ja kahjujuhtumite hulga vahel
Firma carVertical uuringus analüüsiti 43 automargi ajaloo aruandeid. Kõikidel juhtudel olid võimsama mootoriga autod sagedamini õnnetustesse sattunud.
carVerticali kontrollitud Audidest, mille mootori võimsus oli kuni 100 kW, oli kahjujuhtumeid 46,4 protsendil, samas kui üle 400 kW võimsusega mudelite puhul oli kahjujuhtumite määr kõrgem – 55,6 protsenti.
Sarnaseid suundumusi täheldati ka Volkswageni autode puhul, kus 42,6 protsenti kuni 100 kW võimsusega mudelitest oli kahjustatud, võrreldes 48,9 protsendi 300–400 kW võimsusega mootorite puhul.
Kuni 100 kW mootoriga Fordi sõidukitest oli kahjustatud 45 protsenti ja üle 400 kW mootoriga sõidukitest 55 protsenti.
Iga kolmas (36,3 protsenti) kõige väiksema võimsusega Renault' auto kannatas kas väiksema või suurema õnnetuse all. Kahjude arv oli suurem nende autode seas, mille kapoti all oli 200–300 kW – 39,7 protsenti.
Toyota on üks markidest, mille kahjustuste määr kõigub üsna vähe: kõige väiksema mootorivõimsusega mudelitest sai kahjustusi 36 protsenti, samas kui 200–300 kW mootoriga autode puhul oli see näitaja 39,5 protsenti. Küll aga ei ole Toyotal, nagu ka mõnel teisel automargil, üle 400 kW mootoriga mudeleid, mis võiks kaasa tuua suuremaid kahjujuhtumite määrasid.