Päevatoimetaja:
Kaido Einama

TEADLASED Uuemad autod teedel polegi nii rohelised, kui poliitikud väidavad

Copy
Kas vanade autodega peaks edasi sõitma või sundima neid kiiremini moodsamate vastu vahetama? Teadlaste tööst selgub, et liiga agar uuendama kiirustamine võib pigem halb olla.
Kas vanade autodega peaks edasi sõitma või sundima neid kiiremini moodsamate vastu vahetama? Teadlaste tööst selgub, et liiga agar uuendama kiirustamine võib pigem halb olla. Foto: Albrecht Fietz / Pixabay

Hiljuti ajakirjas Environmental Research: Infrastructure and Sustainability avaldatud uurimus toob välja, et sõidukite kasutusea piirangutel on väike mõju kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisele ning need võivad hoopis suurendada kulusid ja materjalide kasutust.

Uuring näitab, et kuigi kergsõidukid (Light-Duty Vehicles ehk LDV) annavad Ameerika Ühendriikides igal aastal kasvuhoonegaaside heitkogustest 17%, ei too 15-aastane kasutusea piirang LDV-dele kaasa olulist heitkoguste vähenemist tavapärase tegevuse puhul.

Kas sõidukite eluea piirangud on siis lahendus või pigem takistus? Uurimistöö pakub sellest ülevaadet ja annab ka soovitusi edasisteks sammudeks.

Tagasi üles