Proovisõit: Peugeot 208 - üsna omamoodi nähtus!

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uus Peugeot 208 ei ole päris tavaline auto, kirjutab autot testinud whatcar.ee peatoimetaja Tõnu Tramm. 

Esiteks ei ole ta erinevalt tavapärasest suurem kui eelkäija, vaid hoopis väiksem (tõsi, seda üksnes väliselt, siseruumilt on temalgi suurem kui eelkäija 207). 

Teiseks läheneb ta nii mõnelegi nähtusele hoopis teise pilguga, kui seda teevad ülejäänud tootjad. Kolmandaks…seda on üsna raske sõnadesse panna, seda peab lihtsalt tunnetama.  Ütleme nii, et ta on pisut «omamoodi» või pisut «kiiksuga». Seda mõistagi positiivses tähenduses.

Kas need« kiiksud“ on aga eeldused selleks, et uus 208 saab sama populaarseks kui oli kunagi 206 või sama legendaarseks, nagu oli 205? Raske öelda. Sest sellise lähenemise juures on tavaliselt kaks võimalikku lahendust: kas võetakse omaks, nagu näiteks eelmine Honda Civic või võetakse tootmisest maha, nagu näiteks Renault Avantime. Usutavasti on antud juhul tegemist siiski pigem esimene variandiga.

Ühte võib tema kohta öelda üsna kindlalt: külmaks ei tohiks ta küll mitte kedagi jätta. Mõneti võib teda võrrelda isegi Citroeni DS-seeriaga, millel on samuti ohtralt kroomdetaile, omapäraseid disainivigureid ning kõige selle juures ei ole ta lihtsalt «bling-bling» silmarõõm, vaid evib endas ka piisaval määral sportlikke geene.

Eesti esmaesitlus täna õhtul

Ametlikult esitletakse uut Peugeot 208 Eestis täna õhtul. Whatcar.ee-l õnnestus autot enne seda päeva jagu proovida ja peab tunnistama, et igav ei ole ta tõepoolest kohe teps mitte. Juba sisse istudes saab aru, et midagi on «valesti». 

Rool on kuidagi pisike ja istub justkui süles, näidikutablood tuleb vaadata üle rooli, mitte läbi selle, nagu tavalisel autol. Alguses tundub see äärmiselt veider aga kui ära harjuda, siis pigem päris äge. Ja hoiab juhti pidevalt erksana, sest mugavalt istmesügavusse ära vajudes kaob ka näidikutabloo rooli taha ära.

Kõige pilkupüüdvam detail on muidugi suur puutetundlik ekraan keset armatuurlauda. Erinevalt ülejäänud Euroopast ei ole see ekraan meie turul baasvarustuses mitte alates teisest (Active), vaid kolmandast varustustasemest (Allure). Kuid vahva lisa on see igatahes. Tema kaudu käib kogu audiosüsteemi juhtimine, bluetooth telefoniühendus, reisiarvuti erinevad funktsioonid, navigatsioonisüsteem jne. Näppimist jagub kauemaks.

Kusjuures muusika kuulamise puhul on see minu kogemuste põhjal küll esimene auto, mis ei eeldagi, et tema omanik peaks endaga kaasas kandma kohmakaid CD-plaate. Armatuurlauas CD sisestamise pilu enam ei ole ning arvestatud on vaid AUX ja USB ühenduste ning bluetooth audiovooga otse mobiiltelefonist. Navigatsiooniseadme plaadi tarbeks on kindalaekas eraldi CD-boks.

Ja tegelikult mulle selline lähenemine meeldib. Ma ei saa juba ammu aru sellest, kui mõni tootja toob turule auto, millel puudub USB sisend. Aga neid on ja mitte vähe. Mõnel puudub isegi sigarisüütaja pistik, sest eeldatakse, et tänapäeval inimesed ju enam ei suitseta. Nö propageeritakse tervislikke eluviise. Tore! Aga kui ma hävitan miljon närvirakku võõras riigis ringi ekseldes, sest naviseadme aku on tühi ja laadida pole teda enam võimalik? Kas ka see on tervisesõbralik lähenemine?

208 sellesse kategooriasse ei kuulu. Pigem vastupidi. Tundub, et lõpuks ometi on üks autotootja viitsinud enne auto tegemist kutsuda ideekoosolekule ka kellegi sihtgrupist, kellel on olnud võimalik rääkida, mida ta tegelikult vajab ja mida mitte.

Sportlikkus geenides

Ehkki uus 208 jõuab esialgu müügile nii kolme- kui viieukselisena, on tegelikult tema juures kõige olulisem teema see, et lähiajal tullakse taas turule ka sportliku GTi versiooniga.

Nagu oli kunagi legendaarne 205 GTi, mida toodeti aastatel 1984-1994. Toona oli auto võimsuseks kuni 126 hj, nüüd plaanitakse uus GTi varustada RCZ-lt tuttava 1,6-liitrise ja 200 hj turbomootoriga. Peaks tulema üsna väle masin.

Ja otse loomulikult, kui inseneridele anti ülesandeks teha valmis igati pädev GTi, ei hakanud Peugeot ju tavainimestele täiesti eraldi autot tegema. Ehk nö valmisolek saada GTi-ks on tunda ka täiesti tavalise 208 puhul. Sportlik rool, vedrustuse meeldiv kompromiss sõidumugavuse ja sportlikkuse vahel, istmed pakuvad head külgtuge ning täiesti iseenesest tekib tahtmine «temaga ringi rallida». See tõsiasi ütleb juba auto kohta kõik.

Kui nüüd vaadata 208 mudelivaliku teise otsa, näeme seal sootuks teist pilti. Mootorivalik algab uute 1- ja 1,2-liitristest kolmesilindrilistest jõuallikatest, võimsusega 68 ja 82 hj. Kes neid aga ilmselgelt lahjaks peavad, saavad valida 1,4-liitrise ja 95 hj variandi või siis juba 1,6-liitrise, mida on kaks erinevat versiooni: 120 ja 156 hj. Viimane siis juba turboga varustatud ning mis peaks olema üsnagi ligilähedane GTi versioonile.  

Diiselmootoreid on valikus kolm erinevat varianti, 1,4-liitrine ja 68 hj ning 1,6-liitrised võimsustega 92 ja 115 hj. Enamus diiselversioonidest on varustatud ka Start-Stop süsteemiga, ehk PSA-keeles e-HDI versioonid. Käigukastidest on valdav enamus mudelitest 5-käiguliste käsikastidega, tipmised variandid kuuekäigukäiguliste manuaalidega. 92 hj diislile saab ka poolautomaatset robotkasti.

Kokkuvõtteks

Uue Peugeot 208 lõplik hinnakiri on veel koostamisel, nagu ka varustuse loetelu. Teada on vaid see, et saadaval on kolm varustustaset: Access, Active ja Allure ning 1-liitrine Access hakkab maksma alates 10 900 eurost. Kõlab paljulubavalt, kuid mul ei ole hetkel aimugi, kui palju maksab see auto, mida põgusalt proovida saime: 115 hj 1,6 e-HDI Allure.

Seega on täna veel raske ennustada, kui populaarseks see auto meil muutub. Tähelepanu ta igatahes äratab, sõita on temaga päris hea ja kui ülejäänud mudelite hinnad rahvale vähegi taskukohased saavad, ei ole justkui ühtegi põhjust, miks ta ei peaks edukaks osutuma.

Meeldis: Disain, uudsed multimeedialahendused

Ei meeldinud: Üksikud ergonoomilised möödalaskmised 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles