Prantsuse-Saksa ühistöös valmiva uue põlvkonna Lepoardi tanki 2 A-RC 3.0 kahuritorni võib pidada automatiseerituks - sealt on kaotatud ebaturvaline inimese «töökoht».
Uues Leopardi tankis pole enam tornis ühtegi meest
Tänu sellele uuele lahendusele on uus torn väga «lapik» ja hoiab nii-öelda paremini «pead õlgade vahel», mis raskendab selle tabamist ja muudab kogu konstruktsiooni palju tugevamaks.
Kolm meest on siiski tankis edasi, sihtur istub lihtsalt samal tasapinnal all meeskonnaruumis ja juhib relvi distantsilt.
Uut põhitanki arendab Prantsuse-Saksa kaitsetööstuse hiiglane KNDS. Nende loodud uutest kavanditest avaldas esimesed vihjed kasutaja Jeff2146 oma X-i kontoL:
For those interested, here is the full Leopard 2A-RC 3.0 brochure published by KNDS.
TLDR this is an TTB/Armata/Falcon like upgrade for Leopard 2.https://t.co/Ed3Idz4NwO pic.twitter.com/MciJuA5LZc
— Jeff2146🇧🇪 (@Jeff21461) June 12, 2024
Leopard 2 A-RC 3.0 on ehitatud kolme mehe tanki šassiile, mahutades ära komandöri, sihturi ja juhi ning sellel on mehitamata torn, mis ei tungi oma konstruktsiooniga enam šassii sisse. See uutmoodi disain sisaldab relvade suunamissüsteemi ja väga madalat torni, mis vähendab tanki nähtavust, kuna sihtmärgina on tabatavat ala koguni 30% võrra vähem.
Parandatud on meeskonna kaitset, sest alumine kompaktsem kamber on tugevam, torni aga saab lihtsasti kohandada erinevatele kaliibritele. Modulaarne automaatlaadur suudab tulistada kümne sekundi jooksul kolm lasku. Relvastus on kohandatav nii otsesihtimise kui kaudtule jaoks.
Tank on varustatud täiustatud sensorikomplektiga, mis parandab taktikalist ja olukorrateadlikkust, pardal on drooni juhtimise võimekus. Samuti on tankil digitaalne missioonijuhtimissüsteem ja 4D tulejuhtimissüsteem, mis kasutab X-by-Wire tehnoloogiat.
Uus Leopard 2A-RC 3.0 kaalub vähem kui 60 tonni, selle pikkus on 7,95 meetrit, ulatudes koos relvaga 11,17 meetrini, laius 3,77 meetrit ja kõrgus torni katuseni 2,44 meetrit. PERI süsteemi tipuni on 2,84 meetrit.
1100 kW (1,500 hj) mootoriga võib tank saavutada kiiruse 65 km/h ja teekonna ulatus on 460 km.
Leopard pole siiski päris esimene
Samas pole selline lahendus täiesti unikaalne. Nii Venemaa T-14 Armata kui USA AbramsX kasutavad analoogseid torne.
Venelaste T-14 Armata oli esimene viienda põlvkonna tank, mille meeskond asub täielikult korpuse sees ja millel on mehitamata torn. Meeskond on eraldatud torni laskemoonast ja relvasüsteemidest.
Sarnaselt on ehitatud Ameerika tanki uus täiustatud mudel AbramsX, mis arendati välja General Dynamicsi poolt. Selle mehitamata torn võimaldab vähendada meeskonna suurust ja suurendada ellujäämisvõimet, viies kõik inimesed kõige paremini kaitstud sõiduki ossa.
Tulevik: robotid ja automaatika
Nii T-14 Armata kui ka AbramsX peegeldavad laiemat trendi sõjaväetehnoloogias automatiseerimise ja meeskonnakaitse suurendamise suunas, kirjutab Army Recognition.
Mehitamata tornid vähendavad meeskonnaliikmete riske, parandavad olukorrateadlikkust tänu täiustatud sensoritele ja optikale ning lubavad olla paindlikumad. Sihtimist ja tanki liikumist saab rohkem automatiseerida ja kasutada lahendusi, mis võtavad inimestelt ülesandeid vähemaks.