Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tehiasruga poputati akud kestvamateks

Copy
Tehiasarukiibiga juhitud akud saavad juurde nii mahtu kui ka laadismistsükleid.
Tehiasarukiibiga juhitud akud saavad juurde nii mahtu kui ka laadismistsükleid. Foto: Eatron

Eatron Technologies ja Syntiant on ühendanud oma teadmised, et luua tehisintellektil põhinev aku haldamise süsteem (battery management system ehk BMS), mis suurendab akude tööiga ja võimsust. AI-BMS-kiip «vabastab» akust täiendavalt 10% lisamahutavust ja pikendab aku eluiga kuni 25%. See saavutatakse aku terviseseisundi (State of Healthehk SoH) ja laetuse taseme (State of Charge ehk SoC) traditsioonilistest BMD-seadmetest palju täpsema jälgimisega.

Syntianti NDP120 Neural Decision Processor (närvivõrkne otsustusprotsessor) analüüsib aku jõudlust reaalajas ning kasutab ennustavat diagnostikat võimalike probleemide varajaseks tuvastamiseks. Seejärel teeb protsessor otsuseid, et vältida rikete tekkimist, suurendada aku turvalisust ja optimeerida jõudlust.

NDP120 on loodud lihtsasti integreeritavaks olemasolevatesse BMS-rakendustesse nii kaubanduslikus kui ka tarbeelektroonikas. AI-BMS-kiibi integreerimine akusse kõrvaldab pilvepõhiste süsteemidega seotud ühenduvuse, latentsuse ja privaatsuse probleemid.

«AI-BMS-kiip võimaldab reaalajas tõhusa aku haldamise erinevates rakendustes,» ütles Syntianti ärijuht Mallik Monturi. «See parandab aku tööiga, ohutust ja jõudlust, muutes selle sobilikuks kõigeks alates tarbeelektroonikast kuni kommertsautodeni.»

AI-BMS-kiibil võib olla märkimisväärne kasu elektrisõidukite tööstusele, alates autodest kuni isiklike vertikaalstardiga (eVTOL) lennukiteni, pikendades sõiduulatust ja aega, mil on vaja uusi akusid, säästes märkimisväärselt tarbijate raha. Tehnoloogia, mis suudab ennustada, võib samuti vähendada akurikke riski kriitilistel hetkedel, näiteks kõrgel õhus töölt koju sõites.

Tavaliste liitiumioonakude eluiga on sageli umbes 500–1000 laadimistsüklit, enne kui aku hakkab väsima. EatronTechnologies'i AI-BMS võib seda potentsiaalselt suurendada 625–1250 tsüklini. LiFePO4-akud, mis muutuvad üha tavalisemaks võrguvälises ja matkaautode rakendustes, võivad standardse BMSiga ulatuda rohkem kui 5000 laadimistsüklini. NDP120 võib neid näitajaid suurendada kuni 6250+ tsüklini.

Eatron tutvustab oma AI-BMS-kiibi tehnoloogiat sel nädalal Stuttgartis Saksamaal toimuval The Battery Show Europe 2024 näitusel.

Allikas: Eatron ja New Atlas 

Tagasi üles