Päevatoimetaja:
Kaido Einama

PILDID Hyundai avalikustas oma uue elektrimaasturi Inster

Copy
Uus maastur on küll väike, kuid varustatud ohtra lisavarustusega.
Uus maastur on küll väike, kuid varustatud ohtra lisavarustusega. Foto: Hyundai Motor Group

Hyundai Motor Company avalikustas Lõuna-Koreas Busanis toimuval transpordinäitusel uue elektriajamiga linnamaasturi Inster, mille tugevuseks on lisaks meeldejäävale kujundusele ka oma klassis suur sõiduulatus.

Kompaktse Hyundai uustulnuka laadimiseks saab kasutada kiirlaadijaid ja ühe akutäie toel võib Inster sõita kuni 355 km.

Väliskujundus on pikitud isikupäraste detailidega

Ehkki kujunduse osas võib aimata uustulnuka sugulust 2021. aastal koosteliinile jõudnud mudeliga Hyundai Caspe, mis Lõuna-Korea turul pakutav linnamaastur ja väikseim sõiduauto täna toodetavate Hyundai sõidukite seas, on Inster viimasest mõõtude ja teljevahe osas üle, et pakkuda avaramat sõitjateruumi.

Teisisõnu on ruumikuse osas tegu justkui klassi jagu suurema, B-segmendi autoga, ent manööverdama asudes võib üllatusega avastada, et see pöörab nagu A-klassi supermini, mida Inster õigupoolest ongi.

Sellised autod teevad linnasõidud lihtsamaks ja mugavamaks ning lisaks praktilisusele püüab Inster ostjate pilke ka isikupärase väliskujundusega. Suuri ja siledaid pindu auto külgedel liigendavad rõhutatud rattakoopad ning esiosa ilmestamiseks on nii iluvõre detailid kui ka valgusallikad paigutatud kahele tasandile, täpsemalt sõiduki esimesele põrkerauale ja selle kohale.

Foto: Hyundai Motor Group

Sõltuvalt varustusest hakatakse autot pakkuma kas 15- või 17-tolliste velgedega, suurema mõõdu korral on valikus vaid valuveljed.

Teatud varustuste lõikes hakatakse Insterit pakkuma kahes toonis värvilahendusega - musta katusega. Uut mudelit peaks aitama ära tunda sellele omased päevatuled koos pikselgraafikas teostatud suunatuledega. Isikupärast valgustitepaketti täiendab äratuntav tagatulede paneel ning lisaks neile detailidele on ka auto mudelinimi sõiduki esi- ja tagaosal ära toodud.

Ees ootavale pimedale ajale mõeldes on hea teada, et seda väikest linnamaasturit saab varustada ka sõidusuunda järgivate ehk juhitavate LED-laternatega.

Pikslite teema ka siseruumis

Auto suunatulede juurest alguse saanud pikslite teema jätkub sõitjateruumis näiteks graafikana Insteri roolirattal. Teatud varustuste lõikes võivad autod saada enestele isikupärasemad uksepolstrid ja juhi ees on näidikupaneelina ekraan, mille diagonaali mõõt on 10,25 tolli.

Teise sama suure ekraani leiab armatuurlaua keskelt. Tegu on navigatsiooniseadet majutava puutetundliku ekraaniga ja viimasest pisut allpool asub juhtmevaba laadimisalus nutiseadmete jaoks.

Foto: Hyundai Motor Group

Kõrge kere, suur ukseava ja mitte väga längus A-piilar hõlbustavad sisenemist-väljumist ning üllatuslikult saab soovi korral isegi esimesse ritta ühes tükis «pika pingi». 

Tavaistmete seljatoed on maha käänatavad – kaasa arvatud juhiistmel – ja teise rea istmed on jagatud suhtes 50/50. Tagumisi istmeid saab edasi-tagasi liigutada ja neil on muudetava kaldenurgaga seljatoed.

Soojendatav rooliratas ja esiistmete istmesoojendused on samuti erinevate varustuste lõikes saadaval.

Foto: Hyundai Motor Group

Moodsale säästuautole omaselt kasutatakse Insteri välis- ja sisekujunduses taaskasutatud materjale. Väliste tükkide hulgast võib leida sügavmusti läikivaid detaile, mille korral on tooni andev pigment saadud kasutatud rehvidest.

Sõitjateruumis võib aga leida mitmeid detaile, mis on valmistatud kas plastikpudelitest – taaskäideldud PET-materjalist, ning plastist, millel nimeks bio-polüpropüleen, mis on saadud looduslikust materjalist ehk täpsemalt suhkruroost.

Laadimine ja sõiduulatus

Lisaks kujundusele ja praktilisusele püüab Inster veel tähelepanu nii akuploki laadimise kiiruse kui sõiduulatusega, mida üks akutäis võimaldab.

Tavaseades varustatakse auto akuplokiga, mille mahutavuseks on 42 kWh, ent lisavarustuse hulgast saab soetada sellisegi patarei, mille maht on 7 kWh jagu suurem. Kõik autod on varustatud ühe elektrimootoriga ja kui baasmudelis arendab see 71,1 kW/97 hj, siis nn long-range akuploki korral (49 kWh) on jõuallika võimsus veidi suurem (84,5 kW/115 hj).

Sõltumata mootori võimsusest jääb selle pöördemoment mõlemal juhul samasuguseks (147 Nm) ja sõiduulatuse osas lubatakse klassi parimate väärilist tulemust 49 kWh mahutava akuplokiga. WLTP-standardi kohaselt võib sellega varustatud Insteri sõiduulatus küündida ühe laadimise toel kuni 355 kilomeetrini ja keskmiseks energiakuluks lubab tootja 15,3 kWh iga 100 km kohta.

Kiirlaadijat (120 kW) kasutades täitub akuplokk 10% juurest kaheksakümne protsendini umbes poole tunni ehk kolmekümne minuti jooksul.

Kõigi autodega on kaasas 11 kW laadija, akuploki soojendussüsteemi ja efektiivset soojuspumpa hakatakse pakkuma lisavarustusena. V2L (Vehicle-to-Load) funktsioon on baasvarustuses, mis võimaldab mugavalt laadida väliseid seadmeid (110 V ja 220 V), kui muud võimalused selleks puuduvad.

See võimaldab auto soetanutel mugavalt laadida elektrilisi jalg- või tõukerattaid ning kasutada erinevat akutoitel matkavarustust.

Nutikas tehnoloogia ja turvavarustus

Hoolimata sellest, et Insteri puhul on tegu väikeautoga, on see tulvil moodsat tehnoloogiat.

Alates digitaalsest näidikute paneelist või kuutkümmet nelja värvitooni evivast meeleoluvalgusest ning lõpetades auto lukustamist ning valvest maha võtmist võimaldava süsteemiga (Hyundai Digital Key 2 Touch NFC-ga), mis lubab auto kasutajal masinat niimoodi pruukida, ilma et peaks võtit taskust välja otsima.

Foto: Hyundai Motor Group

Inster varustatakse juhiabisüsteemide paketiga ADAS (Advanced Driver Assistance System), mille hulka kuulub näiteks auto külgi kattev kaamerasüsteem (SVM), parkimise käigus võimaliku avarii eest hoiatav abiline (PCA-R), pimenurga jälgimine (BVM) ja avariiennetus (FCA 1,5).

Mitmete muude abisüsteemide kõrval kuuluvad paketti veel peatu/sõida funktsiooniga kiirusehoidik (SCC), automaatsed kaugtuled (HBA), kiirtee-assistent (HDA 1,5), auto tagant läbi liikujate eest hoiatav lahendus (RCCA) ja palju muud.

Insterit saab Lõuna-Koreas näha juba sel suvel ja seejärel jõuab see järgmisena Euroopa turule. Veidi kaugemas tulevikus lubatakse maskuliinsema kujundusega versiooni Inster Cross, mille välimuses peaks olema veelgi enam ühiseid jooni kõnnumaadel seiklevate sõidukitega.

Tagasi üles