Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Jaapani valitus tahab Tokyo ja Osaka vahele 500 km pikkust konveierlinti (1)

Copy
Kuna pildimaterjali plaanitava konveieri kohta veel pole, maalis võimaliku lahenduse selle artikli põhjal tehisintellektist pildigeneraator DALL·E 3.
Kuna pildimaterjali plaanitava konveieri kohta veel pole, maalis võimaliku lahenduse selle artikli põhjal tehisintellektist pildigeneraator DALL·E 3. Foto: DALL·E 3

Jaapani valitsus andis teada plaanist rajada kahe suure linna vahele hiiglapikk konveierlint autodele ehk nn Autoflow-Road – kõrgtehnoloogiline transpordivõrgustik, mis ulatub pealinnast Tokyost Osakani, mille vahel laiub umbes 500 kilomeetrit. Ambitsioonikas projekt on kutsutud lahendama logistilisi väljakutseid ja vähendama kasvuhoonegaaside emissioone.

Jaapani vastava ministeeriumi uue projekti eesmärk on lahendada kiiresti lähenev logistikakriis, mis on põhjustatud tõsisest veokijuhtide puudusest ja suurenevatest kaubavedude mahtudest.

Konveierilintide võrgustikuga loodab valitsus tagada pideva automaatse kaubaveo 24 tundi ööpäevas.

Kasvuhoonegaase ja autojuhte jääb vähemaks

«Automaatsete teede eesmärk on suurendada teede kasutusvõimalusi, kasutades kõike, nii teede keskmisi eraldusribasid kui tunneleid,» selgitas ministeeriumi teedemajanduse arendusosakonna vanemametnik Shuya Muramatsu South China Morning Postile.

Lisaks on projekti eesmärk vähendada kasvuhoonegaaside emissioone ja optimeerida olemasolevate teede kasutust.

Selleks kavandatakse praegu automaatseid n-ö konveierilinte peamiste maanteede all asuvatesse tunnelitesse, maanteede keskel olevatele kahe sõidusuuna vahelistele maapealsetele rööbastele ja maanteede äärsetele tugipostidele.

«Meie uuring selgitab välja mõju teede liiklusele, sealhulgas ümbritsevatele teedele, ja arvutab kokku kulud,» lisas Muramatsu.

Konveierlindid hakkavad kulgema tee kõrval sammastel, tee all tunnelites või tee keskel eraldusribal, rääkis Jaanani ametnik ministeeriumi plaanidest. Pilt on illustreeriv.
Konveierlindid hakkavad kulgema tee kõrval sammastel, tee all tunnelites või tee keskel eraldusribal, rääkis Jaanani ametnik ministeeriumi plaanidest. Pilt on illustreeriv. Foto: DALL·E 3

SCMP andmetel kasutatakse seal kõrge läbilaskvusega kaubaveo süsteeme, mis transpordivad korraga kuni ühe tonni kaupa vastavatel alustel ja ööpäevaringselt, et parandada kaubaveo efektiivsust.

Kaup lindile ja ilma juhita kohale

Kõrgtehnoloogilised konveierilindid aitavad lisaks teede läbilaskevõime suurendamisele leevendada ka veokijuhtide puudust ning vähendada õhusaastet.

Valitsuse projekt püüab vähendada kasvuhoonegaaside ja muude saasteainete tekitamist autotranspordi poolt, asendades traditsioonilise veoautode põhise kaubaveo automaatsete konveierilintidega.

Lisaks seisab Jaapan silmitsi ka vananeva elanikkonna tõttu aina teravamaks muutuva veokijuhtide puudusega, mis võib peagi viia logistikakriisini.

Nomura Uuringute Instituudi hinnangul langeb traditsiooniline kaubavedu 2020. aasta 1,43 miljardilt tonnilt 2030. aastaks 1,4 miljardi tonnini. Veokijuhtide puudus süveneb aga veel kiiremini, hinnangute kohaselt väheneb see arv 2020. aasta 660 000 juhilt 2030. aastaks 480 000 juhini. Plaanitav konveierlint aga asendaks ligi 25 tuhandet autojuhti päevas.

Automaatse transpordisüsteemi hinnaks kujuneb 475 miljonit eurot iga kümne kilomeetri kohta.

Tagasi üles