Üks tehnoloogia, mis sealsetele hindajatele silma paistis, oli uus ja põhjalikum 3D-kujutiste loomise meetod, mis kasutas «kosmilisi kiiri» – tegelikkuses on tegemist kosmilistest kiirtest tekkivate müüonitega, mis kümnete meetrite paksusi materjalikihte läbides võtavad sealt endaga kaasa paraja portsu väärtuslikku informatsiooni.
Eesti ettevõte GScan on toiminud iduettevõtete hulgas üsna säästlikult ning on kaasanud ühtekokku 3,5 miljonit eurot erainvestorite raha ning võimendanud seda 7,6 miljoniga, millises mahus on ettevõte saanud avalikust sektorist sihttoetusi (grante).
Kümnest parim
Demo Night'i korraldas Bouygues Construction ning sissejuhatuse tegi Edward Bouygues, Martin Bouygues' vanim poeg ja Bouygues Group'i tulevane juht. Võistlus, kus osalesid lisaks GScanile sellised ettevõtted nagu Alrik, Cassette, ConcR, DataForm Lab, ECODROP, Kontrad, LumenCache, PrīmX ja WakeCap, keskendus loovale probleemide lahendamisele, rõhutades keskkonna, sotsiaalse ning valitsemiseteema (ESG) olulisust, välitootmist, uusi materjale, tehisintellekti praktilisi rakendusi ning kiiremat ja täpsemat andmete kogumist ja jälgimist. Ei kümne finaalijõudnu ega ka kõigi ettevõtete hulgas polnud ühtki teist müüonskaneerijat peale GScani, kuigi GScan pole ainus sellise valdkonnaga tegelev ettevõte. Bouygues Construction on 1955 aastal asutatud ehitusettevõte, mis tegutseb 60 riigis ja selle 2023 aasta käive oli 9,8 miljardit eurot.
GScani strateegiajuht Andi Hektor ütles, et esitluse järgselt küsimusi neile palju ei olnud – ehk neli-viis – aga veidraim nende hulgast siiski see, kas selline kosmiline kiirgus meile ohtlik pole. Teadupoolest on kosmilise kiirguse osakesed läbinud Maad ja siinseid elanikke kogu eluslooduse evolutsiooni vältel. Asjaolu, et tundlike vahenditega atmosfääri ülakihis aatomitega põrkuvad kosmilised kiired tekitavad müüoneid, mida maapinnal õnnestu tuvastada ei t müüoneid ühelgi moel ohtlikeks.