Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Turtle Beachi esimene katsetus võidusõidusimulaatorite turul on suurepärane, kuid paari suure probleemiga (1)

Copy
Artikli foto
Foto: Andri Allas

Eestlaste seas on autosport väga au sees. Kui igaühel pole võimalik rooli taha kiirusepiiranguta sõitma asuda, on järgmiseks parimaks viisiks kihutamisjanu rahuldada tehes seda videomängudes.

Selleks tuleb endale leida aga väga hea mängurool. Kas selleks võiks sobida Turtle Beach VelocityOne?

Mänguritele suunatud lisatarvikute tootja Turtle Beach pole Eestis veel nii tuntud, samas koduturul Ühendriikides on tegemist ühe populaarseima brändiga.

Kui peamiselt on populaarsed ettevõtte erinevad peakomplektid, siis käesoleval aastal astuti esimene samm võidusõidusimulaatorite valdkonnas, tutvustades PC ja Xboxi platvormidele mõeldud VelocityOne nimelist otseühendusega rooli.

Otseühendus ehk Direct Drive tähendab, et kogu mootorist tulev jõud kantakse otse edasi rooli
Otseühendus ehk Direct Drive tähendab, et kogu mootorist tulev jõud kantakse otse edasi rooli Foto: Andri Allas

Otseühendus ehk Direct Drive tähendab, et kogu mootorist tulev jõud kantakse otse edasi rooli, pakkudes seeläbi paremat kontrolli virtuaalse sõiduvahendi üle ning ka meeldivamat üldist sõidukogemust. Mootori jõuks on 7,2 Nm, mida on tavakasutaja jaoks isegi liiga palju. Testimisel seadistasin selle kas 75% või isegi 50% jõu peale, et pikemate sõitude juures käed liiga ära ei väsiks.

Lisaks meeletule jõule hakkavad roolil kohe silma lisaekraan ning eraldiseisev lisanuppude liides. Neid kõiki on võimalik vastavalt mängudele seadistada, et tunda end Ott Tänakuna, kui käivitada oma virtuaalne ralliauto stardinupust.

Virtuaalset sõiduvahendit stardinupust käivitades võib tunda end kui Ott Tänak
Virtuaalset sõiduvahendit stardinupust käivitades võib tunda end kui Ott Tänak Foto: Andri Allas

Sõitmise ajal on ka kõik nupud lihtsasti sõrmede haardeulatuses, kuid siinkohal peab arvestama asjaoluga, et nuppe vajutades liigub terve roolikomplekt. Kõik valgustusega nupud on disainitud Microsofti mängukonsooli Xboxi järgi, kuid see ei tohiks kuidagi arvutikasutajatele probleemiks olla.

D-kujuline rool ise on 300mm diameetriga ning väga lihtsasti mootori küljest eemaldatav. Kahjuks aga ei toeta komplekt hetkel teiste tootjate pakutavat, mistõttu peab leppima vaid Turtle Beachi enda mudeliga.

Turtle Beach VelocityOne rooli katab käsitsi õmmeldud nahk
Turtle Beach VelocityOne rooli katab käsitsi õmmeldud nahk Foto: Andri Allas

Arvestades VelocityOne hinnaklassi, on kasutatud väga kvaliteetseid materjale - rooli katab käsitsi õmmeldud nahk, mujalt leiab nii alumiiniumi kui ka süsinikkiu imitatsiooniga kaetud plastikut.

Artikli foto
Foto: Andri Allas

Komplekti pedaalide näol leiab harjumuspärase siduri, piduri ja gaasi. Kõik need on vastavalt kasutaja maitseeelistuste järgi muudetavad. Näiteks saab eemaldada ebavajaliku siduripedaali ning sõita vaid gaasi ja piduriga. Piduripedaali toetab aga Turtle Beachi enda koormusandur, mis lubab kuni 50kg vastujõudu. Komplektiga on kaasas ka eraldi kummiplaadid, et eemaldada põrandal või vaibal sõites ebameeldivat liikumist.

Piduripedaali toetab aga Turtle Beachi enda koormusandur, mis lubab kuni 50kg vastujõudu
Piduripedaali toetab aga Turtle Beachi enda koormusandur, mis lubab kuni 50kg vastujõudu Foto: Andri Allas

Üldises disainis on tegemist väga läbimõeldud ja tulevikku vaatava tootega. Näiteks saab lihtsalt eemaldada komplektilt kõik juhtmed ilma et peaks rooli näiteks tooli küljest lahti ühendama. Komplektist leiab isegi kõrvaklappide sisendi, kuid kahjuks on see paigutatud nii, et võib sõitmise ajal ette jääda.

Põnevaks lahenduseks on ka mootori küljes olev salasahtel, millest leiab multitööriista komplekti kinnitamiseks ja lahtiühendamiseks.

Põnevaks lahenduseks on ka mootori küljes olev salasahtel
Põnevaks lahenduseks on ka mootori küljes olev salasahtel Foto: Andri Allas

VelocityOne suurimaks probleemiks on aga kehv tarkvara ja vähene hulk ametlikult toetatud mänge. Näiteks ei toetanud testimise ajal rool eestlaste üht lemmikut Dirt Rally 2.0, küll aga saab sõita uuemate EA poolt loodud WRC mängudes.

Kuna tegemist on pigem tarkvaralise lahendusega, täiustub antud nimekiri tõenäoliselt aja möödudes. Samuti võib eeldada, et Turtle Beach teeb rohkem tööd oma tarkvaraga, et see muutuks kasutajasõbralikumaks.

VelocityOne suurimaks probleemiks on aga kehv tarkvara ja vähene hulk ametlikult toetatud mänge
VelocityOne suurimaks probleemiks on aga kehv tarkvara ja vähene hulk ametlikult toetatud mänge Foto: Andri Allas

Otseühendusega roolide turg on viimastel aastatel muutunud väga konkurentsitihedaks. Tutvustas ju ka näiteks Logitech 2023. aastal PRO RACING WHEEL nimelist toodet, mille hinnaklass on aga tunduvalt kõrgem. Siinkohal lööb VelocityOne kindlasti nii oma hinna kui ka lisavarustuse osas.

Turtle Beach VelocityOne Race mängurool koos pedaalidega on saadaval Arvutitargas hinnaga 649 eurot.

Tagasi üles