Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

UUESTISÜND Fordilt taas Capri - sedapuhku elektriline

1969. aasta Ford Capri nägi välja selline – elektrilisel versioonil on aimata ajaloolise auto tunnusjooni, kuid pigem on sellelt võetud mälestus ja nimi.
1969. aasta Ford Capri nägi välja selline – elektrilisel versioonil on aimata ajaloolise auto tunnusjooni, kuid pigem on sellelt võetud mälestus ja nimi. Foto: Wikimedia Commons

Ford lisab peale ligi 40-aastast vaiheaega oma mudelivalikusse taaskord Capri mudelinime, aasta lõpus Eesti esindustessegi jõudvat sportliku loomuga elektrilist pereautot hakatakse pakkuma nii taga- kui nelikveolisena. Ford tootis sportlikku Caprit aastatel 1968-1986. Uuestisünde on Fordil teisigi – elektriline Mustang näiteks.

Armatuurlaualt vaatab Capris vastu tavapärane ekraan – nagu tähendaks elektriline tingimata möödapääsmatut televiisorit – aga arusaadavalt on nii lihtsam kuvada sinna mida vaid. Teisalt on nii mitmestki küsitlusest välja tulnud, et kasutajad siiski eelistaksid vajutatavaid ja pööratavaid nuppe ja hoobasid, sest nendega saab manipuleerida neid pingsalt ekraanilt otsimata.
 

Artikli foto
Foto: Tavaks saanult on salongis suur ekraan, millel enamus funktsioone puutetundlikud.

​Mõnevõrra paradoksaalne on asjaolu, et autoroolis mobiiltelefoni näppimine toob trahvi kaela aga samasugust eraldi tähelepanu nõudva puuteekraaniga ringikäimine on nö «standardvarustuses». Nagu on tulnud tagasi viimati 40 aastat tagasi kasutet nimi oleks tore näha ka muistset ja pigem ohutumat juhtimisergonoomikat. Seda saame aga teada kui sügisel ehk esimesed proovisõidud tehtud.

Ühe laadimisega ideaaltingimustel sõites üle 600 kilomeetri
 

Ford Capri
Ford Capri Foto: Ford

Uue Ford Capri võimsaim nelikveoline versioon arendab 340 hobujõudu, mis võimaldab paigalt startides 100 km/h saavutada 5,3 sekundiga ning sõita kuni 180 km/h. 79 kWh akuga Capri suudab ühe laadimisega standardiseeritud protseduuri (WLTP - Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) kohaselt läbida 534-592 kilomeetrit, keskmine energiakulu jääb sealjuures vahemikku 16,5-15 kWh 100 km kohta.

Tagaveolise Capri elektriajami võimsus on 286 hobujõudu ning elektrikulu WLTP kohaselt 100 kilomeetri läbimisel 14,7-13,3 kWh. Tagaveoline mudel sõidab samuti kuni 180 km/h ning kiirendab paigalt «sajani» 6,4 sekundiga. Tagaveolise Capri sõiduulatus jääb WLTP tsükli testide kohaselt vahemikku 572-627 km.

Tühja aku laadimiseks 80% täitumiseni läheb tagaveolistel Capritel 135 kW kiirlaadijat kasutades 28 minutit ja nelikveolistel mudelitel 185 kW kiirlaadijaga laadides 26 minutit.

Muid lisandusi

Viimasel ajal on aduda, et inimesed sooviksid elektrisõidukeid, millest vajadusel oma maja ülal pidada või siis näiteks teisele elektriauotole laadimises voolu anda. Selline funktioon – V2X – on kavandatud ja teadaolevalt töötab nii Tesla kui Hyundai mõne mudeliga. Eriti atraktiivne võiks see olla näiteks pistikhübriidide puhul – paraku näiteks Škoda uusimatel pistikhübriididel seda võimekust pole. Capri jaoks on tulemas väiksema akumahtuvusega – 52 kWh – versioon, mille läbisõiduks 350 km ja mõeldud rohkem linnakeskseteks sõitudeks. Samuti jääb tulevikku V2X lahendus aga pistikhübriidi Caprist, vähemalt esialgu, ei saa.

Mõõdud-mahud

Ford Capri
Ford Capri Foto: Ford

Uus Ford Capri on 4634 mm pikk, 1946 mm lai (peeglitega 2063 mm) ning 1626 mm kõrge. Capri pagasiruum mahutab üle 620 liitri pagasit, tagaistmete allaklappimisel saab mahtu suurendada enam kui 1500 liitrini. Sõiduki kliirens on mudelist sõltuvalt kas 187 mm või 190 mm. Velgi pakutakse varustustasemest tulenevalt suuruses 19-21 tolli.

Standardvarustuses nii salongi ja aku eelsoojendus kui massaažifunktsiooniga juhiiste

Capri standardvarustusse kuuluvad nii salongi ja aku eelsoojendus, kahetsooniline automaatne kliimaseade, soojendusega sport-esiistmed ning rool, võtmeta sisenemine, reguleeritav 14,6-tolline SYNC Move ekraan koos hääljuhtimist mõistva abilisega ning navigeerimisassistent. Samuti kuuluvad standardvarustusse Capri varustustaseme puhul 7 kõlariga ning Capri Premium taseme puhul 10 kõlariga helisüsteem. Premiumi puhul on standardvarustuses ka automaatselt avanev tagaluuk ning kohanduv interjöörivalgustus. Kõikide varustustasemete puhul tulevad kaasa juhtmevabad AppleCarPlay ja Android Auto, juhtmevaba telefoni laadija ning massaažifunktsiooniga juhiiste.

Juhiabidest on standardvarustuses muuhulgas nii pimenurga assistent, tagurduskaamera koos tagurdamise hädapidurdusassistendiga, sõiduraja hoidja ja roolimisassistent, liiklusmärkide automaatne tuvastaja, avariiohtlike olukordade eest hoiataja ning stop & go funktsiooniga adaptiivne kiirusehoidja. Soovi korral saab juurde tellida nii 360-kraadise kaamera, aktiivse ehk autot parkiva parkimisabilise ning esiklaasile kuvatava sõiduinfo.

2024 aasta Ford Capri mudelid
2024 aasta Ford Capri mudelid Foto: Ford

Eestisse jõuab uus Ford Capri hilissügisel, tagaveolise ja 77 kWh akuga mudeli hind algab 49 520 eurost. Võimsama ehk 340-hobujõulise ja 79 kWh akuga nelikveolise mudeli hind algab 55 910 eurost.

Kommentaarid
Tagasi üles