Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Suur kisma AI-maailmas: kaks ärimeest on ühe jabura leiutise tõttu karvupidi koos

Copy
Foto: Friend.com

30. juulil tutvustas üks noor ärimees järjekordset idufirmat, mis üritab tehisintellekti kasutades kiirelt rikkaks saada. Suhteliselt süütust tootest kasvas aga kiirelt välja tobenaljakas tüli.

Nime Friend (sõber) taha peituva kaelaehte kontseptsioon on lihtne. Kaela käiva ripatsi sees pesitseb tehisintellekt, mis kuulab iga su vestlust ja jälgib, mida sa teed oma telefonis. See aga aitab tal sinuga suhelda.

Nii saabki AI eesmärgiks täita tühimikku üksildaste inimeste elus. Toote üheks slogan'iks on not imaginary ehk emakeeli mitte väljamõeldud, mis on vihje eelkõige laste kombele endale sõpru välja mõelda.

Toote esimeses treileris võib näha mitut erinevat situatsiooni, kuidas virtuaalse sõbraga suhtlemine käib:

Kui toode ise tundub võrdlemisi tarbetu, kuid süütu, siis sellest tulenev kisma on kõike muud. 

Friend kaelaehte loojaks on 21aastane ärimees Avi Schiffmann. Kuid eksisteerib ka teine kaelaehe, mille kontseptsioon on täpselt sama ning sama on ka toote nimi.

Tolle teise kaelaehte loojaks on 24aastane Nik Shevchenko, kellele oli Schiffmanni tooteesitus niivõrd suureks pinnuks silmas, et otsustas üllitada konkurendi halvustava räpipala.

Lisaks kõigele muule tögab ka internet Schiffmanni. Näiteks visatakse nalja selle üle, et mees maksis 1,8 miljonit dollarit, et saada endale friend.com domeen.

Schiffmanni Friend hakkab maksma 99 dollarit ning on esialgu ühilduv vaid iPhone'idega.

Märksõnad

Tagasi üles