Päevatoimetaja:
Kaido Einama

KETTI POLEGI – vaata ise Tehti kaubaveojalgaratas, mis tarib pool tonni kaupa – ka hind on paras kirves (1)

Copy
The Dynamic Drives Intelectra: osaliselt elektriline neljarattaline, osaliselt pikap ja osaliselt raskeveo käru.
The Dynamic Drives Intelectra: osaliselt elektriline neljarattaline, osaliselt pikap ja osaliselt raskeveo käru. Foto: Dynamic Drives Giessen

Intelectra, millel on pikapautole sarnane veokikasti kandevõime on peaaegu 454 kilogrammi, võimaldades ettevõtetel liigutada suuri koormaid palju väiksema ja puhtama jalajäljega kui traditsiooniline kaubaveok, olgu see elektriline või mitte. Ja sel jalgrattal pole isegi ketti!

Intelectra oli üks eelmise kuu Eurobike'i näituse tõelisi pilgupüüdjaid. Erinevalt teistest elektrilistest kaubaveo sõidukitest näeb see välja vähem nagu tavaline jalgratas, trike või nelikratas ja pigem nagu midagi täiesti uut. Selle 1215 mm pikkune veokikast on kergelt ettepoole kallutatud ja asub tugevas alumiiniumraamis, millele on omakorda toeks pikad, õhukesed plastvelgedega rattad.
 

Musklis kaubavedaja linnatingimusteks

Intelectra kaalub 122 kg ja suudab vedada kuni 450 kg koormat, kaasa arvatud juhi kaal. Sõiduk on mõeldud nii reisijate kui kaubaveoks. Kuigi Intelectra ei sõltu otseselt juhi jalgade jõust, muundatakse väntamisenergia hoopis kuni 250-vatiliseks elektrienergiaks generaatori abil, mis asub väntade vahel. See energia laeb 1400-Wh+ akut, mis omakorda toidab kahte 125-vatist tagumist rummumootorit. Juhi väntamisjõud ja -rütm kontrollivad mootori väljundit nutika multikontrolleri süsteemi kaudu, mis tähendab, et tugevam väntamine teeb sõiduki kiiremaks, kuid kogu protsess on elektrooniliselt juhitav.

Innovatiivne jõuülekanne ja väike hooldusvajadus

Dynamic Drivesi jõuülekandesüsteem välistab kettide, rihmade ja muude mehaaniliste komponentide vajaduse, mis aitab vähendada süsteemi kulumist ja hooldusvajadust. Ettevõte hindab, et süsteem suudab läbida kuni 30 000 km ilma hoolduseta.

Intelectra suudab sõltuvalt koormusest ja jõuülekande konfiguratsioonist läbida ühe laadimisega kuni 93 km. Aku laeb end umbes pooleteise tunniga, mis vähendab tööpäeva jooksul seisakuid. Regeneratiivpidurdamine aitab sõidu ajal maksimeerida sõiduulatust.

Registreerimisnõuded ja erinevad versioonid

Standardne Intelectra ei sisalda väntamiseta kiirendust võimaldavat gaasipedaali, mistõttu klassifitseerub see pedelec-jalgrattana, mille tippkiirus on 25 km/h. Dynamic Drives märgib, et nad saavad varustada sõiduki gaasipedaaliga klientide soovil, kuid see muudaks selle elektritõukeratta kategooriasse kuuluvaks, mis nõuab registreerimist, numbrimärke ja juhiluba.

Dynamic Drives müüb Intelectrat tervikliku nelikrattana, kuid ettevõte kasutab seda ka reklaamina oma modulaarse pedaalidega toidetava (pedal-by-wire) elektrilise ajami, mida nad nimetavad Intelectric Serial Hybrid System (SHS), turustamiseks. Mehaaniliste ühenduste eemaldamisega on Intelectric ajam ülimalt mitmekülgne komponentide rühm, mis on mõeldud mitte ainult nelikratastele, vaid ka elektriratastele ja -trike'idele.

Hinnaklass ja saadavus

Dynamic Drives plaanib alustada tarnetega sel sügisel. Intelectra rattad, mille alghind on 9250 eurot, on saadaval nii eratarbijatele kui ka ettevõtetele. Valikus on lisatarvikud, nagu kaassõitja pink, turvakate ja varikatus, mis muudab Intelectra välimuselt 21. sajandi kaetud vankriks.

Lisaks kirjeldatud suurele mudelile pakub Dynamic Drives veelgi suuremat XL-versiooni ning testimisel on ka väiksem keskmine versioon.

Allikad: Dynamic Drives Giessen ja New Atlas

Tagasi üles