Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tesla värbab inimesi roboteid õpetama ja see on ikka paras looma töö (1)

Copy
Midagi sellist võib värvatud robotikoolitaja näha Tesla salaklassides, kus palgatud peavad palehigis hakkama roboteile näitama kõike, mida inimene oskab.
Midagi sellist võib värvatud robotikoolitaja näha Tesla salaklassides, kus palgatud peavad palehigis hakkama roboteile näitama kõike, mida inimene oskab. Foto: Marek Strandberg Dall-E tehisaru abil

Kas oled kunagi soovinud töötada öövahetuses, treenides robotit, mis võib ühel päeval hävitada inimkonna või napsata su enda töökoha? Tesla võib pakkuda sulle just sellist võimalust.

Tesla on selgelt raskustes, et jõuda järele oma arenenumatele konkurentidele, kes püüavad luua humanoidroboteid, mis suudavad teha kõike alates autode kokkupanekust kuni lastehoidmiseni. Kuid uus tööpakkumine robotitreenerile võib paljastada Tesla tegevjuhi Elon Muski strateegia Optimuse roboti töövõimekuse arendamiseks – töötajad peavad palehigis ületunde tehes rügama.

Business Insideri poolt esimesena märgatud Tesla töökuulutus on iseäranis huvitav, kuna see annab väikese ülevaate sellest, kuidas Tesla kahejalgseid roboteid treenitakse. Töölesoovijad peavad olema 170–180 cm pikad, kuna nad peavad kandma liikumise jälgimise ülikonda – sellist mummudega liibuvat kostüümi, millega näiteks animeeritud tegelasi liikuma pannakse – ja virtuaalreaalsuse (VR) peaseadet, et sooritada etteantud liigutusi ja toiminguid vastavalt projekti nõuetele.

Palo Altos Californias asuva töökoha kirjeldus selgitab, et töötajad laadivad päeva jooksul kogutud andmeid üles, koostavad tähelepanekutest aruandeid ja tegelevad vajadusel isegi tõrkeotsinguga. Kandidaadid peavad suutma «kõndida rohkem kui 7 tundi päevas» ning samuti olema võimelised kandma raskust kuni 13,5 kilogrammi. See tundub olevat tõesti üsna nõudlik töö. Kuid just tööaja kirjeldus on see, mis tõmbas tähelepanu.

Pakkumisel on kolm vahetust: 8.00–16.30, 16.00–00.30 ja 00.00–8.30. Kuigi selline töökorraldus ei ole paljude tehaste puhul midagi ebatavalist, tundub öövahetuse olemasolu arenenud roboti treenimiseks siiski veidi kummaline. Ainus mõistlik selgitus võiks olla, et Musk püüab tõepoolest meeleheitlikult järele jõuda robotitehnoloogia arendajatele, kes on viimastel aastatel teinud uskumatuid edusamme. Inimesed ei näi oma vajadustega Muski väga häirivat, robotite koolitamisel on gaas vaja tõepoolest põhja vajutada.

Töö võib olla ka üsna kurnav, sest töökuulutuses on mitmeid hoiatusi, nagu: «Pange tähele, et VR-peaseadmete kasutamine või virtuaalses keskkonnas töötamine võib olla mõnele inimesele desorienteeriv ja ebamugav ning võib põhjustada VR-haiguse sümptomeid.» Samuti nõutakse kandidaatidelt «võimet seista, istuda, kõndida, kükitada, kummarduda, ulatuda, küürutada ja keerduda kogu päeva jooksul.»

Samuti on oluline oskus autot juhtida, kuna töökuulutuses on märgitud, et kandidaadid peavad olema valmis «reisima kuni 25 protsenti ajast ja iga päev piirkonnas sõitma». On raske öelda, kas töötajad treenivad roboteid ka nendel sõiduseanssidel või on sõitmine mingil moel seotud treeninguga.

Mis on selle töö eest tasu? Tesla veebisaidi andmetel on tunnipalk 25,25–48,00 dollarit pluss sularaha- ja aktsiaoptsioonid ning muud hüved. Kuid nagu tööaeg, võivad ka töötingimused olla veidi kummalised, kuna kuulutuses on hoiatus, et töötajad peavad vajadusel töötama nädalavahetustel ja tegema ületunde. See kõik viitab sellele, et Tesla pingutab kõvasti, et jõuda robotitehnoloogia arenduses järele oma konkurentidele.

Gizmodo on pöördunud Tesla poole e-postitsi, kuid ettevõte kaotas oma PR-osakonna juba aastaid tagasi ja veebisait näib olevat loobunud lootmast Muski robotikoolist mingitki vastust.

Allikas: Gizmodo

Tagasi üles