Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Toyota ja BMW käivitasid ühise vesinikusõidukite plaani

Copy
Vesinikuautod on praegu väga haruldased ja kallid, aga paljud suured autotootjad arendavad neid tulevikulahendusena. BMW ja Toyota otsustasid nüüd ühiselt seda tehnoloogiat täiustama hakata.
Vesinikuautod on praegu väga haruldased ja kallid, aga paljud suured autotootjad arendavad neid tulevikulahendusena. BMW ja Toyota otsustasid nüüd ühiselt seda tehnoloogiat täiustama hakata. Foto: BMW

BMW ja Toyota plaanivad laiendada oma koostööd kütuseelementide arendamisel, teatas Jaapani portaal Nikkei. Saksamaa autotootja BMW ja Jaapani tootja Toyota on alates 2012. aastast teinud koostööd kütuseelementidega autode väljatöötamisel ja uuendasid oma lepingut juba eelmisel aastal. Nüüd kaalutakse veelgi sügavamat koostööd, mida kinnitatakse sel nädalal allkirjastatava vastastikuse mõistmise memorandumiga.

BMW on aastaid töötanud kütuseelementide tehnoloogiaga, kuid saab kütuseelemendid praegu Toyota käest. BMW keskendub Münchenis asuvas peakorteris teistele komponentidele ja kogu süsteemi integreerimisele sõidukitesse.

Nikkei uudise kohaselt võib laiendatud partnerlus tähendada, et Toyota tarnib BMW-le rohkem võtmekomponente, sealhulgas vesinikutanke ja kütuseelementide süsteeme. 

Kuigi Toyota varustab praegu kütuseelementidega, arendab BMW oma tehases iseseisvalt kogu süsteemi. Koostöö võib avalikuks saada BMW meediaüritusel 5. septembril. Kui see memorandum kinnitatakse, võib BMW vähendada arenduskulusid, integreerides täielikult Toyota kütuseelementide süsteemi oma autodesse.

Toyota Mirai on juba praegu müüdav vesinikuauto Toyota oma vesinikuelementidega, mida kasutab ka BMW.
Toyota Mirai on juba praegu müüdav vesinikuauto Toyota oma vesinikuelementidega, mida kasutab ka BMW. Foto: Toyota

Lisaks teatas Nikkei, et tugevdatud koostöö võib hõlmata ka koostööd vesinikutanklate taristu arendamisel Euroopas. Praegu on Euroopas palju vähem vesinikutanklaid kui elektrisõidukite laadimisjaamu.

Siiani on BMW teele saatnud vaid demoautosid iX5 Hydrogen vesinikuelementidega. Sel suvel testis ka elektriteemaline ajakiri Electrive seda FCEV ehk kütuseelementidega elektriauto tehnoloogiat. Varasemate Saksamaa ajalehe Handelsblatt uudiste kohaselt võiksid X6 ja X7 sõsarmudelid saada kütuseelementide valiku alates 2027. aastast, pärast nende mudeliuuendust.

Isegi elektrilise sõiduki platvorm Neue Klasse võiks saada valikulise kütuseelementide süsteemi.

Vesikikutehnoloogia puuduseks on praegu tanklate vähesus ja autode kallis hind, kuid neid puudusi loodetakse ühiselt kiiresti kõrvaldama hakata.
Vesikikutehnoloogia puuduseks on praegu tanklate vähesus ja autode kallis hind, kuid neid puudusi loodetakse ühiselt kiiresti kõrvaldama hakata. Foto: BMW

Praegu on kütuseelementidega sõidukid haruldased ja liiga kallid, nagu ka kütusena kasutatav vesinik. Näiteks Californias, kus Toyota müüb oma kütuseelemendiga sõidukit Mirai, on vesiniku hind tõusnud kuni 30 dollarini (27 euroni) kilogrammi eest. Samuti näitavad Saksamaa hinnad, et vesinik on veel üsna kallis. See võib olla üks põhjusi, miks Toyota on alates 2014. aastast müünud üle maailma vaid 22 000 Mirai sõidukit.

BMW iX5 Hydrogen peaks seeriatootmisse jõudma selle kümnendi lõpuks. Saksa autotootja ei ole aga veel hinda avalikustanud.

Tagasi üles