Alam-Saksimaal on tekkinud vesinikurongide liikumist takistavad kütuse tarneprobleemid, mistõttu teenindavad liine ajutiselt viis diiselrongi. Lisaks on vesinikurongid tavapärasest lühemad, et kütusekulu vähendada.
Saksamaal jäid vesinikurongid kuivale – mis edasi? (3)
Praegu on ebaselge, millal vesinikutarne taastub. Tarnija loodab, et suudab täismahus tarneid jätkata juba lähiajal. Seni on rongid kasutanud vesinikku, mis on kõrvalprodukt Dow Group-i keemiakombinaadist, mis asub Stades. Vesinik transporditakse umbes 40 kilomeetri kaugusele Bremervördesse veoautodega. Tulevikus hakatakse vajalikku vesinikku tootma kohapeal Bremervördes, kasutades selleks rohelist elektrit.
Bremervörde on ka rongide tankimisjaama asukoht. Selle haldaja on Linde ning jaamal on 1800 kilogrammi vesiniku ladustamisvõimekus, mis on jaotatud 64 500-baarise rõhuga kõrgsurvepaaki. Ühe paagitäie vesinikuga suudavad rongid läbida kuni 1000 kilomeetrit, mis katab nende igapäevased vahemaad ilma täiendava tankimiseta – vähemalt siis, kui kütus on saadaval.
2022. aastal vahetasid 14 vesinikul töötavat Coradia iLinti piirkondlikku rongi välja 15 diiselrongi, teenindades marsruute Cuxhaveni, Bremerhaveni, Bremervörde ja Buxtehude vahel. Ronge opereerib EVB Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser ühistranspordi haldaja Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen-i (LNVG) nimel. Operaatorite sõnul on tegu maailma esimese vesinikurongide võrgustikuga.
Allikas: Electrive