Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kadõrov ei saa oma Cybertrucki laadida. Nüri lugu

Copy
Kadõrovil pole Cybertrucki kusagil laadida.
Kadõrovil pole Cybertrucki kusagil laadida. Foto: Kadyrov_95/Telegram

Eelmise aasta lõpus tõi Tesla turule ühe maailma tuntuma elektrilise kastiauto – Cybertruck. See elektriline pikap on välimuselt vastuoluline ja  mõningate puudustega, kuid kuulikindlad paneelid, nurgeline disain ja rahekindel klaas on äratanud isegi Tšetšeenia pealiku Ramzan Kadõrovi huvi, kes masina endale soetas. Kuid nüüd väidetavalt ei lähe sõiduk enam käima.

Läinud kuul teatas Tšetšeenia valitseja Telegrami kaudu maailmale, et sai Tesla ja SpaceXi tegevjuhilt Elon Muskilt üsna olulise (ja mõnevõrra ootamatu) kingituse. Ta näitas läikivat Cybertrucki, mille kasti külge oli kinnitatud ka kuulipilduja. Mees tegi sellega ühe väikese sõidu oma range valve all olevas kompleksis, misjärel kinnitas, et pikap on muljet avaldav, ja väitis, et see edev sõiduk saadetakse peagi rindejoonele.

See uudis üllatas paljusid ning Elon Musk pidi avalikult selle teate ümber lükkama, sest tema sellist kingitust Kadõrovile saatnud ei ole.

Sõjapealik teatas nüüd, et kingitus ei lähe enam käima.

Kadõrov väidab, et Elon Musk ei ole piisavalt mehine, ja vihjab, et ootas midagi enamat Donald Trumpi suurimalt toetajalt. Tšetšeenia pealik arvab, et Tesla tegevjuht lülitas elektrisõiduki välja kaugjuhtimise teel, kuigi sõiduk oli väidetavalt lahingus oma ülesannetega suurepäraselt hakkama saanud.

Kadõrov, kellel on Xi (Twitteri) konto, kuid pole seda kasutanud alates 2020. aastast, teatas Telegramis, et raudhobu tuli konfliktipiirkonnast ära vedada. Tundub, et ta ei tahtnud seda eriti teha, kuna elektrisõiduk olevat väidetavalt tema sõdureid hästi kaitsnud ja andnud neile lahingutes eelise.

On ebaselge, milleks sõidukit tegelikult kasutati ja millises seisukorras see praegu on, sest täiendavaid pilte või videoid ei ole avaldatud. Võib oletada, et Kadõrov lihtsalt unustas, et Cybertruck on täiselektriline ja seda peab laadima. Mis on selge, et Euroopas ei ole NACS ehk Ameerika standardi pistikut, mille kaudu Cybertrucki laetakse. Siinpool Atlandi ookeani kasutatakse teistsugust CCS-pistikustandardit. Pealegi pole Ukrainas, Venemaal ega Tšetšeenia naaberriikides Tesla Superchargeri laadimisjaamu.

Lõppkokkuvõttes võib oletada, et elektrisõiduk läks lihtsalt katki, sest Cybertruck on tuntud oma tundliku loomuse poolest. Paljud omanikud on pidanud tegelema vedrustuse probleemidega, mootoririkkega ja elektroonikatõrgetega.

Allikas: autoevolution.com

Tagasi üles