Päevatoimetaja:
Kaido Einama

NÄPUD SAHTLI VAHEL See tehisaru loodud poliitreklaam on koomiline ja kõhe samal ajal

Copy
Tehisintellekti on varemgi reklaamides kasutatud, nüüd tehti seda reaalseid poliitiku tsitaate tehisaru tüüpvigadega miksides. Pildil ütleb seitsme sõrmega poliitik, et ta on kümne sõrmega nagu iga tavaline inimene.
Tehisintellekti on varemgi reklaamides kasutatud, nüüd tehti seda reaalseid poliitiku tsitaate tehisaru tüüpvigadega miksides. Pildil ütleb seitsme sõrmega poliitik, et ta on kümne sõrmega nagu iga tavaline inimene. Foto: Kaader videost

Tehisintellekti loodud visuaale ja reaalseid tsitaate kasutades võtab nn satiiriline poliitiline tegevuskomitee (Political Action Committee ehk PAC) sihikule Põhja-Carolina asekuberneri ja vabariiklaste kubernerikandidaadi Mark Robinsoni — ja muidugi ka tehisintellekti enda, mis veel päris hästi inimestega hakkama ei saa, eriti aga sõrmedega.

Grupi  Americans for Prosparody avaldatud võltsreklaamis on kõik tüüpilised tehisintellekti (AI) omapärad: kummalised käed ja sõrmed, ebaloomulikult tõmblevad liigutused ning hääl, mis kõlab nagu vabariiklase Robinsoni oma, kuid on samas inimlikkusest kaugel.

Võltspoliitiku Mark Rottenseni kampaania veebilehel, mille lõi investor ja demokraatide toetaja Todd Stiefel, on aga kõik, mida kandidaadi paroodiavari reklaamis ütleb, pärit tegelikult Robinsoni enda reaalsetest tsitaatidest.

Kui vale-Robinson esineb koolitulistamise üle elanud õpilaste ees, lausub ta videos: «Kui ma räägin koolitulistamises ellujäänutega, ütlen ma: «Vait, ärahellitatud väikesed värdjad!».»

Nagu «Rottenseni» veebileht märgib, pärineb see tsitaat Robinsoni 2018. aasta Facebooki päris postitusest, mis tehti pärast Florida osariigis Parklandis toimunud koolitulistamist, kirjutab Futurism.

Satiirpoliitika: kas minnakse üle piiri?

Satiirilise organisatsiooni PAC juht Stiefel rääkis kohalikule telekanalile WCNC, et reklaam pilkab nii Mark Robinsoni äärmuslikkust kui ka tehisintellekti ennast samal ajal. Reklaami alguses ja lõpus on suured teated, mis ütlevad, et tegemist on tehisaru loominguga.

«Need tööriistad on kõigile kättesaadavad, mis on hea,» selgitas Stiefel uudistekanalile, «veidi hirmutav on aga see, et kui seda tehnoloogiat kasutavad pahatahtlikud isikud ning kui nad ei esita vajalikke selgitusi, siis võib see põhjustada valeinfo levikut.»

Meediaeksperdid peavad seda siiski valeks lähenemiseks

Selline lähenemine ei ole siiski normaalne, ütlevad meeidaeksperdid.

Septembri alguses märkis ajakirjandusprofessor Amanda Sturgill Eloni ülikoolist, et isegi koos selgitustega võivad AI-reklaamid valijaid vägagi segadusse ajada.

«Probleem on selles, et [tehisintellekt] võib olla inimeste jaoks väga segadust tekitav,» selgitas ta, «eriti kui kasutatakse tehnoloogiat, mis paneb kandidaadi sõnad kõlama, nagu ta ütleks neid ise.»

Segadusse sattumise oht võib suureneda, arvestades seda, et Robinson on olnud ka tegelikult tõelise skandaali keskmes seoses rassistlike ja seksistlike postitustega, mida ta väidetavalt tegi üle kümne aasta tagasi ühes pornofoorumis. Robinson on uskumatu väitena välja toonud, et need postitused loodi tol ajal kuidagi tehisintellekti abil, mitte tema enda poolt.

Saadetud avalduses ütles Robinsoni pressiesindaja Mike Lonergan, et Stiefeli reklaam on täis võltsklippe, mis on loodud kubernerikandidaadi maine määrimiseks, mis on tegelikult täpselt see, milleks seda selgelt tähistatud AI-reklaami kasutatigi.

See «väga halb» kunstmõistusega loodud video on näha siin:

Tagasi üles