Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Ukraina stuudiost valmis film, mis räägib mängu arendamisest sõja ajal: «Olime kõik valmis surema.»

Copy
Foto: GSC Game World

Ukraina mängustuudio GSC Game World töötas pikalt selle nimel, et 2022. aasta lõpus meieni tuua ellujäämismäng «S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl». Siis aga alustas Venemaa nende riigi vastu sõda.

Agressorriigi hinnangul oleks nn «erioperatsioon» pidanud kestma kõigest kolm päeva. Nüüdseks on sõja algusest möödunud enam kui kaks aastat.

Selle jooksul on Ukraina pidanud üle elama kohutavaid kaotusi ning sõja mõjutused on jõudnud kõikjale. Ka mängutööstusesse.

Nüüd on värskelt avaldatud poolteist tundi kestev dokumentaalfilm sellest, kuidas GSC Game World sõja ajal videomängu on arendanud.

«Alateadlikult olime me kõik valmis surema,» ütleb GSC arendaja Alina. «Mäletan alarmi, mis üle terve Kiievi kõlas,» meenutab teine ​​arendaja. «See oli üsna hirmutav tunne. Kõige jubedam oli teadmine, et meie elu sõltub sellest helist.»

Ka kirjeldavad stuudio juhid, kuidas juba enne sõja algust tehti ettevalmistusi oma töötajate kolimiseks. Selle tarbeks olid juba jaanuaris maja ette pargitud bussid, mis neli päeva enne Venemaa sissetungi ka inimesed Slovakkia piiri lähedal asuvasse Uzhhorodi vedasid.

«Maailm peab teadma»

«See on mäng, mis on tehtud kõige stressirohkemates tingimustes,» sõnab mängu loovjuht Mariia Grygorovych. «See hõlmab pandeemiat, kolimist, küberrünnakuid ja ennekõike sõda, mis laastab meie kodumaad.»

«Soovin, et sõda poleks kunagi juhtunud. Soovin, et seda kõike poleks kunagi juhtunud. Aga juhtus. Ja me oleme tänulikud võimaluse eest seda kõike maailmaga jagada, sest maailm peaks teadma. Need oleme meie. See on meie lugu.»

«S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl» ilmub käesoleva aasta 20. novembril PC ja Xbox Series konsoolide peale.

Märksõnad

Tagasi üles