Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Algaval nädalal tõmbab Renault katte oma elektriliselt väikeautolt – see näib taskukohane (2)

Copy
Kas uus elektriline Renault Twingo klassifitseeruks oma hinnaga trumbiks, millega Hiina autode levikut Euroopas vähendada?
Kas uus elektriline Renault Twingo klassifitseeruks oma hinnaga trumbiks, millega Hiina autode levikut Euroopas vähendada? Foto: Reanult

Renault annab pilguheit tulevikku, esitledes järgmise põlvkonna Twingot, mis debüteerib täielikult elektrilise prototüübina järgmisel nädalal 2024. aasta Pariisi autonäitusel. See väike, sümpaatne luukpära ühendab endas möödunud ja praeguse aja disainielemendid, luues optimistliku ja digitaalse hõnguga mini-luukpära. Kas sellest võib saada trump Hiina autode vastu?

Euroopa üks odavaimaid elektriautosid – Renault Spring saab peagi konkurendi

Renault' bränd Dacia on tänavu tõmmanud tähelepanu oma Spring mudeliga, mis läheb müüki hinnaga vaid 16 900 eurot. Spring on hetkel Euroopa odavaim täiselektriline sõiduauto, mis kvalifitseerub päris autoks, mitte elektriliseks neljarattaliseks. Renault plaanib lisada uue Twingo samasse, alla 20 000 eurot maksvasse hinnasegmenti, pakkudes ühe odavaima elektrisõiduki kõrval uut võimalust elektriautode turul. Twingo peaks turule jõudma umbes kahe aasta pärast.

Twingo E-Tech: vana ja uue koosmõju

Renault tegi Twingo E-Tech prototüübiga tagasihoidliku esmaesitluse juba 2023. aasta novembris, kuid Pariisi autonäitusel toimub selle mudeli ametlik avalik esitlus. Twingo saab uue põhjaliku disaini, mille eesmärk on ühendada minevik ja tänapäev.

Renault loodab, et uus Twingo E-Tech muudab elektrisõidukid kättesaadavamaks rohkematele inimestele. Tegemist on väikese viieukselise autoga, mille alghind jääb alla 20 000 euro. Algne Twingo tegi oma debüüdi 1992. aastal, pakkudes igapäevasele sõidule juurde rõõmu ja isikupära. Elektriajastu Twingo E-Tech pakub samasugust rõõmsat iseloomu, mida rõhutavad eredad LED-tuled ja esipampri kerge ülespoole kaarduv joon, mis loob «naeratuse» efekti. Hobuseraua-kujulised tagatuled lisavad lõbusust ka auto tagaküljele, olles aga minimalistlikuma stiiliga.

Disainielemendid ja klaaskatus

Uue Twingo disainikeel järgib oma eelkäijat. Lühike kapott ja peaaegu vertikaalne luuk annavad sellele väikesele autole katusekuju, mis teatud nurga alt vaadatuna petab silma ja muudab auto välimuse avaramaks.

Varasematel Twingodel oli valikus kangast katuseluuk, kuid Twingo E-Tech on astunud sammu edasi, pakkudes kaasaegset klaaskatust, mis laseb loomuliku valguse salongi.

Renault hoiab retrosõpradele meelepäraseid detaile ka uues mudelis, näiteks kolm muhukest kapoti parempoolsel küljel, mis, kuigi elektriautol kasutud, viitavad esimese generatsiooni Twingo disainile. Uksekäepidemed on paigutatud kesksele kohale, nagu algsetel Twingodel, ja nende ümber on lisatud valgustus. Klaaskatus asendab varasemate mudelite kangast katuseluuki, mis oli üks eelkäijate äratuntavaid omadusi.

Kas tulevane kultusklassik elektriajastul?

Twingo E-Tech võib oma armsa välimuse ja alla 20 000 eurose hinnaga muutuda elektriautode ajastu kultusklassikaks. Renault näeb selles mudelis olulist osa oma plaanis viia elektriautod rohkemate inimesteni.

Uue Twingo E-Techi paks tagaklaasi ümbritsev raam on unikaalne disainielement, mis lisab kaasaegsust, mida Renault võrdleb isegi VR/AR peakomplektidega.

Renault tõi turule oma esimese täiselektrilise Twingo Z.E. (teatud turgudel E-Tech) 2020. aastal. See väike viieukseline auto on varustatud 82-hobujõulise elektrimootori ja 22 kWh-se akuga, pakkudes ökonoomses režiimis 215 kilomeetrist sõiduulatust. Renault ei ole veel avaldanud tehnilisi andmeid uue E-Techi jõuallika ega jõudluse kohta, kuid lubatud alla 20 000 eurone hinnasilt tähendab, et järgmise põlvkonna Twingo peaks olema odavam kui praegune Z.E., mille alghind Prantsusmaal on 21 500 eurot, pärast Prantsuse valitsuse 4 000-eurost ökoinitsiatiivi.

Renault plaanib uue Twingo E-Techi turule tuua aastaks 2026. Võib-olla jagab ettevõte rohkem infot auto sihtspetsifikatsioonide kohta Pariisi autonäitusel, mis avatakse ajakirjanikele 14. oktoobril.

Allikas: New Atlas

Tagasi üles