Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Honda plaanib tulla särtsuautode maailma eriti kergete sõidukitega

Copy
Honda iseseisvalt arendatud elektriauto Saloon võib valmis saada 2026. aastaks.
Honda iseseisvalt arendatud elektriauto Saloon võib valmis saada 2026. aastaks. Foto: Honda

Pärast lahkumist General Motorsist püüab Honda välja arendada oma uusi elektriautosid ning eristuda tihedas konkurentsis sellega, et need on palju kergemad, kui enamik konkurente.

Honda tegevjuhi Toshihiro Mibe sõnul on nende suur eesmärk ehitada õhuke, kerge ja tark sõiduk. Oma mõtteid jagas ta ajakirjanikega enne võimalust sõita ettevõtte uue 0-seeria elektriauto prototüübiga.

0-seeria on Honda esimene tõsisem ja mis kõige olulisem, iseseisev samm elektriautode turul, mille kohta tehti esmane teade selle aasta alguses tehnoloogiamessil CES.

Õhuke ja kerge disain

Nüüd, kui Honda on GMist lahku läinud, on aeg teha seda, mida paljud teevad pärast keerulist lahkuminekut: kaotada kaalu, viskab nalja väljaanne The Drive. See aga pole enam pelgalt nali – Honda 0-seeria loosung ongi minna õhemaks ja kergemaks, eriti just akutehnoloogias.

Selle saavutamiseks kasutab Honda uut tüüpi õhemaid akusid, kompaktsemaid elektrimootoreid ja nutikamaid tootmisprotsesse.

Selline lähenemine mitte ainult ei paranda sõidukogemust tänu madalamale kaalule, vaid parandab ka auto välimust ja ruumikust.

Mootorid ka pisemaks

Kuigi Honda ei avaldanud täpseid võimsuse andmeid, kinnitas ettevõte, et esi- ja tagateljel paiknevad elektrimootorid on spetsiaalselt selle projekti jaoks loodud, põhinedes Honda kogemustel hübriidsõidukitega, kuid ei sisalda eelnevate mudelite osi.

Honda väidab, et nende inverter on konkurentidest ligikaudu 40% väiksem. Kaaluerinevust on vähem.

Auto põhjaossa paigutatud aku on konkurentide omadest ligi 6% õhem, see on vedelikjahutusega ning alumiiniumraam sisaldab kanaleid, mille kaudu jahutusvedelik ringleb. Honda eesmärk on saavutada sõiduulatus 480 kilomeetrit. Lisaks püütakse aku mahtuvuse vähenemist hoida alla 10% kümne aasta jooksul, kasutades hübriidautodest saadud sõiduandmeid, mis on kogutud viie miljoni Honda sõiduki põhjal.

Ettevõte on mõelnud ka uuenenud tootmisprotsessile. Kasutades 6000-tonnist megavalumismasinat ja uut paindlikku tootmissüsteemi, on Honda vähendanud tootmiskulusid umbes 35%. Akuelementide arv on vähendatud 60-lt vaid viiele.

Eriti tugev kere ja uus tootmistehnoloogia

Honda uus, kergem ja madalam aku on paigutatud lühemate kerelülide vahele, mis on osaks tugevast šassiist. Inseneride sõnul on uus šassii nii tugev, et see võimaldas loobuda ka tugedest amortisaatoritornide vahel. Honda väidab, et uus kere on ligi 100 kg kergem kui varasemate Honda elektriautode šassiid.

Honda 0-seeriast on sel aastal esitletud kahte kontseptsioonmudelit: Saloon ja Space-Hub.
Honda 0-seeriast on sel aastal esitletud kahte kontseptsioonmudelit: Saloon ja Space-Hub. Foto: Honda

0-seeria esimene mudel, luksussedaan nimega Saloon peaks jõudma turule 2026. aastal ning see on vaid 140 cm kõrgune. Võrdluseks: praegune Civic on 141,5 cm kõrgune. 0-seeria autodel on küll kerge «tunnelitaoline» kõrgendik esiistmete vahel, kuid see ruum mahutab elektriautode komponente, nagu jaotuskastid ja kaablid.

Tark tehnoloogia ja isejuhtimine

Saloon hakkab pakkuma kolmanda taseme poolautonoomset juhtimist, mis võimaldab juhil käed roolilt võtta, kuid teatud tingimustel. See saavutatakse LiDARi, radari, sonari ja Honda enda tehisintellekti abil, mis tuvastab teel olevaid takistusi. 3D güroskoobid, mis pärinevad Honda Asimo robotist, aitavad jälgida liikumist.

Honda kavatseb kasutada ka kaamerapõhist tehisintellekti, mis oskab ette näha reisijate vajadusi. Näiteks kui kaamera tuvastab, et auto omanik läheneb lapse ja käruga, võivad esi-, taga- ja pakiruumi uksed automaatselt avaneda.

Honda 0 Salooni salongi sisekujundus.
Honda 0 Salooni salongi sisekujundus. Foto: Honda

Lisaks näitas video, kuidas CR-V juhiuks sulgus automaatselt, kui juht pani jala pedaalile, mis on pigem luksusautodele omane funktsioon.

0-seeria suudab pakkuda ka valikulisi sünteetilisi mootorihelisid, mis meenutavad Honda parimaid muskliautosid ning isegi HondaJetti.

Honda plaanib 2030. aastaks tuua turule kokku seitse 0-seeria mudelit. Kas need autod suudavad konkurentidest olla õhemad, kergemad ja targemad? Esialgsed prototüübiga sõidukogemused viitavad, et see on võimalik.

Tagasi üles