Euroopa ja Hiina autotootjad astusid esmaspäeval Pariisi autonäitusel vastamisi, püüdes muuta elektriautod laiemale avalikkusele taskukohasemaks. Elektrisõidukite sektor on mitmes riigis silmitsi langevate müüginäitajatega. Näitus kestab pühapäevani ning toimub samal ajal, kui Euroopa Liit valmistub kehtestama kuni 45-protsendilisi tollitariife Hiinast imporditavatele elektriautodele, et luua tootjatele võrdsemad konkurentsitingimused, kuna Hiina autotootjad saavad ulatuslikku toetust riigilt.
Pariisi autonäitusel läks hiinlastega väikseks sõjaks
Kuna keskendutakse elektriautode taskukohasusele, ongi seekord näitusel vähem kontseptsioonautosid ja rohkem mudeleid, mis on tarbijatele juba saadaval või peagi tulekul.
Prantsusmaa Renault esitles oma R4 ja R5 elektriautosid, mis toovad tagasi populaarsete varasemate mudelite nostalgilise hõngu. Kompaktne R5 on just turule jõudnud Prantsusmaal ja algab valitsuse toetustega hinnast alla 25 000 euro (27 300 dollarit).
Suurem R4 on linnamaastur, mille sõiduulatuseks on plaanitud umbes 400 kilomeetrit ning mis peaks samuti järgmisel aastal teedele jõudma, hinnaga alla 30 000 euro.
Stellantis kontserni kuuluv Citroen tutvustas uut elektrilist C3 mudelit, mille hind Prantsusmaal algab valitsuse toetustega alla 15 000 euro.
Hiina tootja Leapmotor, kes on seotud Stellantisega, pakub aga Euroopa turu odavaimat mudelit, Poolas kokkupandavat subkompaktset T03 elektriautot. Teised Hiina elektri- ja hübriidsõidukite tootjad, nagu BYD, XPeng, Hongqi ja Maxus, olid näitusel samuti tugevalt esindatud.
Volkswagen, BMW-Mini ja Kia on Pariisi autonäitusel tagasi mitme aasta järel, olles viimased näitused vahele jätnud. Tesla tegi üllatusliku esitluse oma Cybertruckiga, samal ajal kui GMi Cadillac tõi Euroopasse tagasi oma võimsad elektrilised mudelid.
Kuigi Genfi autonäituse korraldajad loobusid üritusest vähese avaliku huvi tõttu, loodavad Pariisi autonäituse korraldajad meelitada kohale kuni pool miljonit külastajat.
Pariisi autonäitusel keskenduvad tootjad nüüd eelkõige taskukohastele elektriautodele, et elavdada langevat läbimüüki ja tugevdada oma positsioone Euroopa turul. Hiina ja Euroopa on küll vastakuti tollide kehtestamise teemal, kuid elektriautode tootmises tehakse koostööd.
Allikad: AFP, TechExplore