Lennuulatus ulatub 2600 kilomeetrini, maksimaalne lennukõrgus on 6000 meetrit.
Mehitamata kaubavedu peetakse tulevikutrendiks.
Hiina lennunduse idufirma Air White Whale avalikustas hiljuti maailma suurima mehitamata kaubalennuki W5000, millel on muljetavaldav viietonnine kandevõime. Ettevõtte hinnangul valmib esimene mudel 2026. aastal.
Air White Whale'i esimene mehitamata transpordilennuk W5000 tuli avalikkuse ette Changzhous ettevõtte enda korraldatud üritusel. Pekingis asuva idufirma tegevjuht Hu Zhendong märkis, et tema hinnangul saavad suured kaubalennukid tänu kõrgele töö efektiivsusele ja konkurentsivõimelisele hinnale tulevikus õhutranspordile suureks toeks, teatas väljaanne China Daily.
W5000 tehnilised andmed: pikk lend ja väikesed kulud
W5000 on kahe turbopropellermootoriga kaubadroon, mille maksimaalne stardikaal on 10,8 tonni ja kandevõime 5 tonni, pakkudes üle 65 kuupmeetri kaubaruumi. See ülemise monotiivaga lennuk on projekteeritud kasutamiseks üldises lennutranspordis eesmärgiga vähendada kulusid ja suurendada efektiivsust.
Droonil on ristkülikukujuline kere ja madala kõrgusega horisontaalne stabilisaator. Vasakule ja paremale tiivale on paigutatud turbopropellermootorid, mis koos kolmeteljelise kokkuklapitava telikuga lubavad startida ja maanduda tavalistes lennujaamades.
W5000 tiivaulatus on 22,7 meetrit ja pikkus 22,9 meetrit, kõrgus 7,5 meetrit. Lennuulatus on 2600 kilomeetrit, maksimaalne lennukõrgus 6000 meetrit ja kruiisikiirus 526 km/h.
Kaup sama mugavalt kätte
Ettevõtte andmetel pakub W5000 sarnast turvalisust kui suured kaubalennukid ning see sobib standardsete kaubaaluste ja erinevate laadimis- ja lossimismeetoditega.
W5000 on võimeline startima ja maanduma nii üld- kui ka tsiviillennujaamades, mis tähendab, et drooni jaoks ei pea midagi ümber ehitama. Piloote aga pole kohapeal vaja ning kaubalennukit saab juhtida ükskõik kust kohast maa pealt, mis tähendab, et lennukipiloodid võivad ka hakata lõpuks kasvõi kodukontorist tööd tegema.
Üks meeskond lendab paljude lennukitega
Üheks oluliseks eeliseks on W5000 autonoomne lendamisvõime koos maapealse jälgimissüsteemiga, mis lubab lennumeeskonnal hallata korraga 6–7 lennukit. Tänu sellele on lennumeeskonna kulud vaid 1/10 sarnase klassi lennukitest ja kulu tonn kilomeetri kohta on 40 protsenti madalam. kaubalennukiga on kõige rohkem tegemist õhkutõusu ja maandumise ajal, pikal lennul suurt midagi ei toimu ja siis saab maapealne tiim tegeleda teiste lennukitega.
Esimene W5000 mudel on plaanis tarnida juba 2026. aastal. Lisaks on lennukit plaanis esitleda novembris Guangdongi provintsis toimuval 15. Hiina rahvusvahelisel lennunduse ja kosmose näitusel. China Daily uudise kohaselt suudab see droon lennata Kagu- ja Kesk-Aasia riikidesse, samuti plaanitakse lennata Venemaale ja Jaapanisse.
Mehitamata kaubalennukid on tulevikutrend, mis võib jõuda kasutusse juba mõne aasta pärast, kirjutab Space War, kuna nende kulud on kaasa lendava meeskonna puudumise tõttu tunduvalt väiksemad.