Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste libe rada tekitas ohtralt draamat

Copy
Foto: EVAL

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste viies etapp sõideti 20. oktoobril. Võistluspaigaks oli Montreali Gilles Villeneuve’i nimeline ringrada ning tänavu esimest korda said sõitjad kogeda märga rada. Tabelijuht Rainer Talvar liikus finaalis kindlal liidrikohal, kuid sõiduvea järel lõhkus auto ja võidu võttis Gert Raudsepp.

Sarja liider Rainer Talvar püsib kvalifikatsioonides tänavu võitmatuna. Vahed viienda etapi ajasõidus kujunesid märjal rajal oodatult suureks, Talvar edestas teise aja saanud Reno Köötsi ligi kahe kümnendikuga.

Esimeses eelsõidus asus stardist juhtima Gert Raudsepp. Parimalt positsioonilt alustanud Talvar langes esiti kolmandaks, kuid mõne aja pärast püüdis ka Raudsepa kinni ja lõpetas võitjana. Kiireim ring läks samuti Talvarile.

Teises eelsõidus põrkasid esikoha pärast konkureerinud Reno Kööts ja Rasmus Varblane juba avaringi lõpus kokku ning liidriks tõusis Siim Loog. Neljanda ringi lõpus aga surus Dmitri Janis end Loogist mööda ja võttis võidu kahesekundilise eduga Loogi ees. Kiireima ringi tegi kolmandana lõpetanud Silver Tamm.

Libedus tõi üllatusi

Finaalis läbisid esireast alustanud Janis ja Talvar pool avaringi külg külje kõrval, siis pääses Janis ette. Ent Talvar käis talle pidevalt pinda ning kolmandal ringil Janis eksiski: piruett kukutas ta teise kümnesse.

Vaid mõni sekund hiljem lõhkus Kööts põhjalikult oma auto, kui põrkas kokku debütant Martin Seppamiga. Talvar kasvatas edu teiseks tõusnud Raudsepa ees kolme sekundini, siis hakkas Raudsepp uuesti liidrile lähenema. Kui sõidetud sai 20 minutit 50st, oli Janis uuesti kolmandaks tõusnud, Raudseppa aga lahutas liidrist veel vaid poolteist sekundit.

Rada tasapisi kuivas, kuid oli endiselt libe ja sõitjad eksisid ridamisi. Seda enam, et boksis peatunud sõitjad tulid enamikus rajale tagasi juba slikkrehvidel.

Kui Raudsepp 27. sõiduminuti lõpus Talvarist möödus, pööras viimane peagi boksi. Vihmarehvid olid aga endiselt slikkidest pisut kiiremad ja Raudsepa edu Talvari ees püsis.

Ent viimasel ringil enne boksiminekut kaotas liider umbes viis sekundit, sest üks mahajääja tegi otse tema ees pirueti. See mängis liidrikoha uuesti Talvari kätte ja ta kasvatas edu Raudsepa ees järk-järgult seitsme sekundini.

43. sõiduminutil sai valu tunda liider Talvar, kes viimases kurvis liiga ahnelt äärekivi haukas. Auto paiskus sealt Montreali kurikuulsasse Meistrite müüri ning kokkupõrge muutis selle põhimõtteliselt sõidukõlbmatuks.

Talvar reageeris õnneks kiirelt, vajutas klahvi ESC ning auto maandus boksis kiireks remondipeatuseks. Sellega läks küll umbes 50 sekundit kaotsi ja Talvar langes 11. kohale, kuid sai vähemalt edasi sõita ja üritada positsiooni parandada.

Teenimatult kaotatud liidrikoht langes nii uuesti Raudsepa valdusse ja ta võitiski finaalsõidu 7,4-sekundilise eduga Janise ees. Kolmanda koha sai eneselegi üllatuseks Rasmus Uustulnd, kellele see oli sarjas alles teine start.

Talvar lõpetas seitsmendana, võites kaks kohta veel lõpusirgel, kui Silver Tamm ja Max Kurg viimases kurvis kokku põrkasid ning oma autod lõhkusid.

Põhimõtteline võitlus käis viimastel ringidel ka AM-kategooria võidu peale Janar Tiituse ja Romi Tammanni vahel, mille esimene lõpuks enda kasuks pööras. Finaali kiireim ring jäi Talvari nimele ajaga 1.38,232.

Punktivahed kasvasid

Kui sarja lõpuni jääb kaks etappi, kahanes Talvari edu Janise ees 36 punktini, nende skoor on vastavalt 349 ja 313. Ühelt etapilt on maksimaalselt võimalik teenida 80 punkti.

Raudsepa finaalivõit kergitas ta 239 punkti peale ja kolmandaks, kuna varem seda positsiooni hoidnud Kööts jäi teist etappi järjest finaalis nullile ja temast möödus ka Tamm.

Meeskondadest kindlustas Charging Zebras by BS+ RDX (Talvar, Tamm, Varblane) veelgi liidrikohta. AM-kategoorias suurendas Tiitus oma neljapunktise edu Tammani ees 11 silmani.

EVAL F4 2024 kuues etapp sõidetakse 3. novembril Oscheslebeni ringrajal.

Märksõnad

Tagasi üles