MTÜ Rehviringlus tuletab kõigile rehvivahetajatele meelde, et kehtiva seaduse järgi on Eestis talverehvina lubatud kasutada ainult neid naast- ja lamellrehve, millel on uuendatud märgis – kolm teravat mäetippu ja nende sees lumehelbe tähis.
EKSPERT ⟩ Eesti oludes tohib kasutada vaid põhjamaist talverehvi, millel on vastav märgis (3)
«Kui seni on kasutatud talverehvidel M + S tähistust, siis uue märgistusega talverehvid on oluliselt ohutumad, parema pidavusega ning sobivamad kasutamiseks rasketes lumeoludes,» sõnas MTÜ Rehviringlus juhatuse liige Raivo Mererand, «nõue kehtib sõiduautodele, väikekaubikutele, O2-kategooria haagistele, L6e- ja L7e-kerega kategooria sõidukitele. Erand kehtib maastikurehvidega sõidukitele, mille rehvid on märgistatud sümboliga POR.»
Kuigi sügis on sel aastal olnud soe, on novembri algus Raivo Mereranna sõnul just õige aeg rehvivahetusele mõelda, möödunud nädalavahetusel saigi juba lugeda uudiseid ka esimesest lumesajust ning miinuskraadidest.
Ta annab kuus soovitust, mida sel aastal talverehve vahetades silmas pidada.
1. Ära mine talvele vastu rehviga, mille mustrisügavuse jääk on väiksem kui 4 mm. Rehvivahetus saab vajadusel nende seiskorda hinnata.
2. Vali põhjamaised lamell- või naastrehvid. Jälgi kindlasti, et rehvi küljel oleks kolme terava mäetipu tähis, mille sees on lumehelbeke.
3. Kui rahakott võimaldab, eelista tuntud tootjate preemium rehve. Võimalusel tutvu põhjamaiste rehvitestide tulemustega, mis aitavad ostuotsust teha.
4. Kui pead otsustama soodsama rehvi kasuks, siis pigem vali naastrehv. Nende eluiga on pikem kui põhjamaisel lamellrehvil ja kindlasti on selle jääl pidamine parem kui Aasias toodetud lamellrehvil.
5. Väldi Kesk- ja Lääne-Euroopa turule mõeldud lamellrehvi ostu. Need ei sobi meie põhjamaistesse teeoludesse.
6. Eelista rehvivahetuspunkte või töökodasid, mis on aasta läbi avatud. Hooajalised rehvivahetustöökojad ei anna oma tööle üldjuhul garantiid.