Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kuidas edeneb venelastel töö rahvusliku mängukonsooli kallal? (1)

Copy
Foto: pexels.com

Käesoleva aasta kevadel andis Venemaa diktaator Vladimir Putin valitsusele ülesande uurida mängukonsoolide loomise võimalikkust. Seda põhjustasid arvukad sanktsioonid, millega meie idanaabreid on kostitatud.

Peale seda, kui Venemaa 2022. aastal Ukraina territooriumile tungis, sai Venemaa tööstus- ja kaubandusministeerium ülesandeks koostada plaan, eesmärgiga täita Putini soov näha kodumaal arendatud mängukonsooli.

Käesoleva aasta 15. juuniks pidi olema valmis kava, kuidas luua Venemaa enda kodu- kui ka pihukonsoolid, mis oleksid suutelised rakendama ka pilvetehnoloogiat.

Hiljutise raporti kohaselt ollakse plaaniga pisut hädas. Praegu otsitakse aktiivselt ettevõtet, kes riistvara looks. Ka peetakse läbirääkimisi erinevate osapooltega, et kaardistada täpselt vajaminevad ressursid ja muud toetusmeetmed.

Eksperdid kahtlevad projekti teostatavuses ilma valitsuse toetusteta, viidates märkimisväärsele aja- ja investeerimisvajadusele.

Nad juhivad tähelepanu asjaolule, et ükski Venemaa ettevõte ei ole praegu võimeline tootma Microsoft Xboxi või Sony PlayStationiga võrreldavat konsooli, kuna nimetatud konkurendid toetuvad tipptehnoloogiatele ja nende arendamine maksab sadu miljoneid.

Ekspertide sõnul ei piisa vaid mängumasinate loomisest. Vajavad ju mängumasinad ka mänge, mida seadmel kogeda. Ekspertide sõnul oleks projekti edukaks käivitamiseks vaja umbes 150 mängu erinevatest žanritest, sealhulgas kümmekond suure eelarvega mängu.

Et projekt ennast ära tasuks, oleks vaja müüa umbes 20 miljonit konsooli, mille hind jääks vahemikku 500–600 dollarit. See on aga ekspertide sõnul peaaegu võimatu missioon.

Märksõnad

Tagasi üles