Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Kuuldused Tesla auto täielikust isejuhtimisest on ennatlikud, väidab USA liiklusohutuse amet

Copy
Teslad on juba mõnda aega saanud tarkvarauuendusega isejuhtimise, mis lubab sõidu ajal juhil käed rooli küljest lahti lasta. Sotsiaalmeediast leiab siiski ka klippe, kus robotjuht eksib ja vajab inimese sekkumist.
Teslad on juba mõnda aega saanud tarkvarauuendusega isejuhtimise, mis lubab sõidu ajal juhil käed rooli küljest lahti lasta. Sotsiaalmeediast leiab siiski ka klippe, kus robotjuht eksib ja vajab inimese sekkumist. Foto: Josh/Pixabay

USA liiklusohutuse amet väidab, et Tesla avalikud sõnavõtud viitavad ekslikult sellele, nagu suudaksid nende autod ise juhtida – tegelikult vajavad need siiski juhi järelevalvet.

USA liiklusohutuse ameti (National Highway Traffic Safety Administration ehk NHTSA) hinnangul jätab Tesla oma avalikes sõnavõttudes eksitava mulje, et nende sõidukid suudavad iseseisvalt liigelda, kuigi kasutusjuhendid ja ametkondlikud konsultatsioonid osutavad, et elektriautod vajavad siiski inimese järelevalvet, kirjutab uudisteagentuur AP.

NHTSA soovitab elektriautode tootjal uuesti läbi vaadata oma teavitustegevuse, et avalikud sõnumid vastaksid kasutusjuhendites toodud juhistele.

Nõue esitati ettevõttele ameti defektide uurimise osakonna (Office of Defects Investigation) juhataja Gregory Magno poolt saadetud e-kirjas. Sellele kirjale oli lisatud ametlik teabenõue, mille eesmärk oli koguda teavet Tesla süsteemi «Full Self-Driving» (FSD) masinatega juhtunud õnnetuste kohta, mis leidsid aset kehva nähtavusega tingimustes. Kiri avaldati reedel ameti veebilehel.

Amet algatas uurimise oktoobris pärast nelja õnnetuse raporti saamist, kus Tesla FSD-süsteemiga autod osalesid õnnetustes päikesepeegelduse, udu ja õhus lendleva tolmu tõttu. Ühes neist, Arizonas juhtunud õnnetuses, hukkus ka jalakäija. Tihemini toimuvad aga eksimused, kus juht on sunnitud kiiresti rooli haarama, et plekimõlkimist ära hoida.

Tesla automaatsete sõidufunktsioonide, näiteks «Full Self-Driving» ja «Autopilot» nimede kasutamist on juba pikka aega kritiseerinud nii eksperdid kui ka USA transpordiminister Pete Buttigieg, kes leiavad, et need annavad eksliku pildi sõidukite tegelikest võimetest ja soodustavad nende tajumist täielikult autonoomsena.

Liiklusohutuse amet on andnud Teslale vastamiseks aega 18. detsembrini, kirjutab BNN Bloomberg.

Tagasi üles