Kes julgeb, võib nüüd käised üles käärida ja asuda ise oma iPhone'i, Maci või iPadi parandama, sest Apple müüb ametlikult nii seadmete varuosi kui paranduskomplekte, kus on olemas kõik vajalikud tööriistad. Riikide valikus on ka Eesti, kuhu neid osasid tarnitakse. Vahetada saab nii vanemate kui uusimate iPhone 16 komponente.
Lõpuks ometi: Apple hakkas ametlikult müüma iPhone 16 varuosi
Vastuseks aastaid kestnud kriitikale kolmandate osapoolte remondipiirangute kohta on Apple lõpuks järele andnud ja lubab nii varuosi osta kui ka ise parandada, pakkudes selleks samu tööriistu, mida kasutavad remonditöökojad. Kes tahab, võib näiteks ekraani, aku või kaamera vahetuseks osta vajaliku varuosa ja terve nimekirja tööriistu ning tarvikuid, mida vahetamiseks vaja.
Varuosasid saab Servicerepair.eu-st eesti keeles tellida.
Näiteks kaamera vahetuskomplekt maksab standardse iPhone 16 puhul 197,64 eurot. Kui saadad katkise osa tagasi, saab hinnast tagasi 47,43 eurot. Asendatud osa tuleb seega sel juhul hinnaga 150,21 eurot. Kuid tavaliselt läheb vaja ka tervet rida tööriistu, mida kodumajapidamises ei pruugi leiduda. Nende rentimine seitsmeks päevaks maksab 56,12 eurot. Kes tahab, võib muidugi ka asjad välja osta, aga see võib minna üsna kalliks – näiteks kuumutiga ekraanieemaldusseade maksab 268 eurot.
Ekraanid jäävad sõltuvalt mudelist ja suurusest vahemikku 277 kuni 485 eurot. Akude hind on 98 eurot, 16 Pro puhul 134 eurot, aga ka siis saab odavamalt, kui klient saadab oma vana aku Apple’ile tagasi.
Apple käivitas oma iseteenindusremondi programmi 2022. aastal, pakkudes klientidele juurdepääsu varuosadele, tööriistadele ja juhenditele valitud iPhone’ide ja Macide parandamiseks. Apple piiras enne seda remonti vaid volitatud tehnikutele, väites, et volitamata tehnikud võivad teha vigu, mis kahjustaksid seadmeid ja Apple’i laitmatut mainet.
Samas on operatsioonisüsteemi iOS tarkvara endiselt seadistatud keelduma Apple’i poolt volitamata komponentide kasutamisest. See aga on vastuolus Apple’i enda kestlikkuse eesmärkidega, kuna ettevõtte piirangud tegid remondi kallimaks ja viisid selleni, et paljud inimesed eelistasid katkise seadme äraviskamist uue ostmisele. Avatud remonditurg aga langetab lõppkokkuvõttes kulusid ja muudab inimestel lihtsamaks oma seadmete kasutusiga pikendada kasvõi ise parandama hakates, kui selleks on oskusi. Samas võivad Apple'i volitatud varuosade poest osta komponente ka volitamata remonditöökojad, et pakkuda klientidele parandusvõimalusi seal, kus pole vastavat ametlikku esindust.
Apple on nüüd avanud ka oma remondijuhendid lisaks varuosade pakkumisele ning USA tehnoloogiafirma plaanib minna veelgi avatumaks: peagi plaanitakse pakkuda paremat tuge soodsamate kolmandate osapoolte komponentide kasutamiseks. See aitab pikendada seadmete kasutusiga, kuna näiteks katkine kaamera või pragunenud ekraan oleks lihtsasti ja odavalt vahetatav. Hiljutised uuringuandmed on näidanud, et tarbijad uuendavad oma seadmeid järjest harvem ja kasutaks neid veelgi kauem, kui parandamine end ära tasuks.
Tõsi on, et Apple’i seadmete suurem vastupidavus lisab nende väärtust, kuid vähendab uute toodete müüki. Kuna aga kliendid on seadmeid harvem välja vahetamas, peab Apple kaotatud tulu tasa teenima suurema rõhuga teenuste müügile, pakkudes tellimuspõhiseid teenuseid, nagu Apple One, kirjutab Gizmodo. Hiljuti käivitas ettevõte ka Apple Intelligence’i, iOSi integreeritud tehisintellekti tööriistade komplekti, mis nõuab uuemat riistvara. Apple loodab, et see veenab tarbijaid soetama iPhone 15 või uuema mudeli, kuna vanades need uued omadused ei tööta.