Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kia uued elektriautod jõuavad Eestisse novembris

Copy
Uus Kia EV3 jõuab Eestisse napilt enne automaksu.
Uus Kia EV3 jõuab Eestisse napilt enne automaksu. Foto: Kia

Täiesti uus Kia EV3 ja täiustatud EV6 debüteerivad Baltimaades novembris. Uuendatud disaini, parema tõhususe, veelgi paranenud ohutuse ja uusima tehnoloogiaga EV6 eesmärk on jätkata Kia võtmemudelina elektrisõidukite turul, EV3 on margi esimene spetsiaalne elektriline väikemaastur, mis asub Korea automarki esindama selles Euroopa suure nõudlusega turusegmendis.

EV3 on loodud Kia spetsiaalsele elektrisõidukite arhitektuurile (Electric-Global Modular Platform E-GMP) ning sõiduk on osa margi strateegiast tuua 2026. aastaks turule 11 uut elektrisõidukit. 2027. aastaks laieneb valik 15 mudelini ja aastaks 2035 on terve mudelivalik Euroopas täiselektriline.

Pärast ulatuslikke teste Euroopas kõikides sõidutingimustes lubatakse, et Kia EV3 saab võrdselt hästi hakkama nii maanteedel, linnatänavatel, käänulistel teedel kui ka pikkadel reisidel. Testimine hõlmas ka sõiduulatuse ja laadimise proovimist, mille käigus osutus EV3 üheks tõhusamaks mudeliks elektrisõidukite turul.

15 minutiga paarsada kilomeetrit sõiduulatust

EV3 kuni 605 kilomeetrine WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) sõiduulatus kasvab kuni 773 kilomeetrini (81,4 kWh akuga versioon), kui sõidukit kasutatakse ainult linnasõiduks. Õhutakistusteguriga 0,263 aitab kere kuju vähendada energiatarbimist ja suurendada sõiduulatust.

Sõiduulatust aitab kasvatada ka Driving Range Guide ehk sõiduulatuse teejuht. See asub näidikuplokis ja kuvab maksimaalset ja minimaalset sõiduulatust, mida sõidustiilist olenevalt on võimalik saavutada, ning hinnangulist sõiduulatust, mis põhineb varasemal sõidutõhususel.

400 V kiirlaadimistehnoloogia lubab 58,3 kWh akuga EV3 laadida 10 protsendi pealt 80 protsendile 29 minutiga ja 81,4 kWh akuga versiooni 31 minutiga. Kuni 202 km sõiduulatust saab lisada 15 minutiga.

Annab ka võrku elektrit, kui vaja

Vehicle-to-Load (V2L) laadimise funktsioon laseb sel autol toita ka välisseadmeid. Iga EV3 on võimeline laadima kahesuunaliselt, sealhulgas sõidukist võrku, sõidukist koju ja sõidukist hoonesse. Funktsioon tehakse Euroopa turgudel järk-järgult saadavaks.

EV3 interjööris on palju ekraanipinda.
EV3 interjööris on palju ekraanipinda. Foto: Kia

EV3 pardal on maailmas esimesena tõhusam ja ülikompaktne õhuke HVAC-süsteem (küte, ventilatsioon ja kliimaseade), mis tagab sõitjateruumis mugavuse kõikides ilmastikutingimustes, vähendades samas energiatarbimist miinimumini.

Süsteem annab esiistmel sõitjatele tavapärase HVAC-süsteemiga võrreldes täiendavalt 6 cm jalaruumi. Neljanda põlvkonna ülitõhus soojusjuhtimissüsteem parandab soojuspumba jõudlust.

Rool vastavalt Euroopa maitsele

EV3 sõidudünaamika on välja töötatud ja häälestatud nii, et see vastaks Euroopa klientide kõrgetele ootustele sõidu, juhitavuse ja roolimise osas. Rool on samuti spetsiaalselt häälestatud Euroopa sõidutingimuste jaoks, keskendudes täpsusele ja lineaarsusele.

Sõiduki täiustatud juhiabisüsteemide komplekti, sealhulgas Highway Driving Assist 2, Smart Cruise Control 2 ja kokkupõrke vältimise süsteeme on Euroopa teedel samuti põhjalikult testitud.

Uut EV3 mudelit on katsetatud Euroopa oludes.
Uut EV3 mudelit on katsetatud Euroopa oludes. Foto: Kia

Armatuurlaud koosneb kolmes osas panoraamekraanist: kaks 12,3-tollist puuteekraani ja kliimaseadme 5,3-tolline ekraan. 12,3-tolline tuuleklaasinäidik asetab kogu vajaliku teabe juhi vaateulatusse.

Sõitjateruumis on nutikas meeleoluvalgustus ning loodusest inspireeritud värvid. Istmetel on parema ventilatsiooni ja mugavuse tagamiseks võrgutaolised peatoed.

Seitse virtuaalvõtit

EV3 saab üle õhu tarkvaravärskendusi, saadaval on Kia Connect Store'i kaudu tellitavad lisafunktsioonid ning digitaalvõtmega Digital Key 2.0 abil saavad kuni seitse klienti nutitelefoni abil sõiduki lahti lukustada ja käivitada.

See on ka esimene Kia sõiduk, millel alates 2025. aastast on Kia AI tehisaru assistent koos ChatGPT vestlusrobotiga, mis aitab parandada kliendi arusaamist ja teadmisi oma sõidukist.

Lisaks on igal EV3-l Kia kümme materjalilahendust, nagu bioplast, taaskasutatud PET-kangad ja BTX-vaba värv. 2030. aastaks peaks olema 20 protsenti Kia sõidukites kasutatavast plastist pärit ringlussevõetud allikatest.

Aasta auto tiitel juba taskus

Alates debüüdist 2021. aasta augustis on Kia EV6 mudelit müüdud kogu maailmas üle 210 000. EV6 tegi ajalugu kui esimene Korea auto, mis võitis 2022. aastal Euroopa aasta auto tiitli.

Kia EV6
Kia EV6 Foto: Kia

Nüüd on oluliselt täiustatud EV6-l värskendatud väliskujundus, parem akujõudlus ja laiem valik mugavusfunktsioone. Tänu neljanda põlvkonna akude suuremale energiatihedusele on kõigi versioonide võimsus kasvanud: standardsõiduulatusega versiooni puhul 58 kWh pealt 63 kWh-ni ja pika tööulatusega versiooni puhul 77,4 kWh pealt 84 kWh-ni.

Uue 84 kWh mahutavusega neljanda põlvkonna aku (8,5 protsenti suurem kui eelmise põlvkonna EV6 aku) toel on WLTP-standardi alusel pikenenud sõiduulatus kuni 582 kilomeetrini ühe laadimisega. 800 V tehnoloogia ja 258 kW (+8 protsenti võrreldes eelmise EV6-ga – 239 kW) laadimisvõimsusega uut 84 kWh akut saab 10–80 protsendini laadida 18 minutiga ja 15 minutiga saab laadida piisavalt energiat kuni 343 km läbimiseks.

Kliendid võivad valida tagaveoga ja ühe mootoriga versiooni, mis toodab maksimaalselt 168 kW ja 350 Nm pöördemomenti, või otsustada nelikveoga ja kahe mootoriga konfiguratsiooni kasuks, mis toodab maksimaalselt 239,3 kW võimsust ja 605 Nm pöördemomenti.

Kia EV6
Kia EV6 Foto: Kia

Uuel autol on täiustatud vedrustusega amortisaatorid, et tagada parem stabiilsus ebatasasel pinnal. Kia on keskendunud ka mootorimüra vähendamisele, parandades tagumise mootori heliisolatsiooni, mis täiustab üldist viimistlust ja sõidukogemust.

Uuel EV6-l on ka tugevdatud kere tänu tugevamatele ja jämedamatele B-piilaritele. Auto on varustatud tervikliku 7-turvapadjaga turvasüsteemiga, sealhulgas eesmise keskse turvapadjaga, mis tagab juhi ja reisijate maksimaalse ohutuse.

Sõrmejäljega käivitamine

EV6-s ootab ees ka värskelt viimistletud rool. Mugavuse suurendamiseks on keskkonsooli integreeritud sõrmejäljetuvastussüsteem, mis võimaldab kasutajatel käivitada auto ilma nutika võtmeta või digitaalvõtmeta, laadida oma juhiprofiili ja viia lõpule autentimine, et pääseda ligi teistele teenustele. Juhtmeta laadimispadi suudab nüüd laadida 15 W võimsusega erinevaid nutiseadmeid.

Kia EV6 interjöör.
Kia EV6 interjöör. Foto: Kia

Kia täiustas teabe- ja meelelahutussüsteemi ja uuendas OTA (Over-the-Air) ehk üle-õhu-tarkvara. Uus mudel sai sellega täiustatud funktsioone, nagu juhtmevaba Apple CarPlay ja Android Auto ühenduvus, Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) ja Kia HODi (Hands on Detection) roolitehnoloogia.

Tagasi üles