Daisy, keda tuntakse ka nimega dAIsy, kus AI tähistab tehisintellekti, kasutab reaalseid anonüümseid andmeid telefonikelmide tüüpvõtetest, et jäljendada vanemaealist inimest, kellel on tehnoloogiaga raskusi. Tema vestlusstiil mängib kelmide stereotüüpidele, kes arvavad, et eakad inimesed ei ole digimaailmas osavad. Selle tulemusena kulutavad kelmid pikki minuteid või isegi tunde, püüdes veenda Daisy’t sisestama võltsveebiaadresse või jagama isiklikke andmeid – kuid tulutult.
Daisy vastab kõnedele ööpäevaringselt ja tema number on teadlikult lisatud veebis levinud kelmide «lihtsate ohvrite» andmebaasidesse, mida petturid sihtmärkide leidmiseks kasutavad.
Lisaks vanaemale ka tulemüür
Virgin Media O2 pettustetõrje direktor Murray Mackenzie ütles TechRadarile, et Daisy on üks paljudest ettevõtte algatustest, mis on mõeldud kelmide tõrjumiseks.
Lisaks vestlusrobotile Daisy investeerib ettevõte ka tulemüüri tehnoloogiatesse nagu muudki telefonioperaatorid, mis blokeerivad petlikke tekstisõnumeid ning rämpskõnede ennetava tuvastamise süsteemidesse.
O2 on loonud veebilehe, kus pakub nõuandeid ja nippe, kuidas petturitega toime tulla.
Sealse üleriigilise küsitluse tulemused näitavad, et 71% elanikest sooviks omal moel «kätte maksta» kelmidele, kes on püüdnud neid või nende lähedasi petta.
Daisy annab selleks hea võimaluse seda teha kasvõi kaudselt, raisates petturite väärtuslikku aega ilma omaenda energiat kulutamata.
Uue põlvkonna lahendused võitluses pettustega
Daisy näitab, kuidas tehisintellekt saab mängida võtmerolli petturite vastu võitlemisel, hoides ära nende võime tekitada kahju reaalsele inimestele.
Kahjuks veel iseenda numbrile seda teenust tellida ei saa, kuid juba on selleks olemas ka mitmeid äppe, mis aitavad blokeerida spämmikõnesid ja sõnumeid nagu Hiya, RoboKiller, Truecaller, Call Control, Should I Answer? jms.