Eestis läbi viidud küsitlus näitab, et keskmiselt on eestlased valmis uue nutitelefoni eest välja käima maksimaalselt 540 eurot. Sealjuures Lätis ja Leedus on tarbijad nõus uue nutiseadme eest maksma märksa rohkem, vastavalt 686 ja 640 eurot.
Eesti ostjate hinnangul ei tohiks nutitelefoni hind ületada 540 eurot
«Eks see mingis osas näitab üldisi majandusolusid ja tunnetust tarbijate seas. Rahaline seis on keeruline, seega peab iga asja ostu hoolikalt kaaluma. Siiski tasub arvestada, et tegemist on keskmisega, ligi viiendik vastajatest on uue telefoni eest valmis tasuma 1000 eurot ja enamgi,» kommenteeris Samsung Eesti kommunikatsioonijuht Eneken Viks.
Starcom viis Samsungi tellimusel uuringu läbi selle aasta septembris. Küsitluses osales Eestist 1000 inimest vanuses 18–50.
Eestlased otsivad endale siiski soodsama hinnaga telefone
21 protsenti uuringus osalenutest ütles, et uus nutitelefon peaks maksma kuni 200 eurot, 27 protsendi hinnangul kuni 400 eurot ja 22 protsendi hinnangul kuni 600 eurot. Samal ajal kasutavad Eesti inimesed ostetud telefoni siiski pigem aastaid, kui vahetavad seda iga uue mudeli ilmudes.
25 protsenti uuringus osalenud inimestest ütles, et ostsid enda praeguse nutitelefoni viimase kahe aasta jooksul, 22 protsenti viimase kolme aasta jooksul ja kõige suuremal osal ehk 27 protsendil eestlastest on uue nutitelefoni soetamisest möödas enam kui kolm aastat.
Kas odav telefon kestab?
«Siit tuleb aga oluline mõttekoht. Kuna inimesed eelistavad pigem soodsamaid telefone, aga ostavad neid samal ajal päris pikaks ajaks, siis on oluline kindlaks teha, milline on nende seadmete tarkvaratugi ehk kui kaua saab see telefon operatsioonisüsteemiuuendusi ja turvauuendusi. Näiteks Samsungi hiljutine Galaxy A16 nutitelefon tuleb kuue aasta pikkuse tarkvaratoega,» ütles Viks.
Funktsioonide poolelt on inimeste jaoks jätkuvalt uue telefoni juures kõige olulisem aku kestvus, millele järgneb telefoni üldine võimsus ja kolmandana mälumaht. Esiviisiku lõpetavad ekraani kvaliteet ja eraldusvõime ning turvalisus.