Elisa võrgus ei ole klientidel kasutuses enam ühtegi ainult 3G toega seadet, kuid leidub veel 2G/3G toega seadmeid. 3G võrgu sulgemise järel saab telefone jätkuvalt kõneteenuse jaoks edasi kasutada, mobiilse andmeside kasutamiseks tuleb kliendil aga see välja vahetada.
Kuidas ma saan kindel olla, et minu seade peale võrgu sulgemist töötab?
Elisa võtab kõikide klientidega, keda muudatused meile teadaolevalt puudutavad, ise ühendust, aga seda, kas sinu seadmed või SIM-kaart on 3G sulgemisest mõjutatud, saab igaüks ka ise Elisa kodulehel kontrollida.
Selleks on välja õpetatud teenindusrobot Annika, kes küsib kliendilt seadme kohta paar küsimust ja annab seejärel juhtnöörid, kuidas käituda, kui peaks olema vajalik midagi muuta.
Kas 3G sulgemine minu piirkonnas võib kaasa tuua kehvema ühenduse?
Kuna Elisa 3G võrk on juba pikemat aega olnud andmesidekasutusest sisuliselt tühi, siis selle sulgemine tänaseid kiiruseid ei mõjuta. Küll on sellel positiivne mõju tulevikuvaates, sest vabanevat sagedusressurssi, mis 3G jaoks eraldatud, saab kasutada 4G/5G võrgu võimekuse suurendamiseks.
Minu piirkonnas peaks nüüd olema võimalik kasutada 5Gd, aga millegipärast minu telefon ei ühendu sellega?
5G kasutamise jaoks on vajalik üle kontrollida, kas lisaks operaatori poolt piirkonda loodud võimalustele toetab seda ka seade ja kasutaja poolt valitud pakett. Mõne seadme puhul tuleb 5G eraldi sisse lülitada.