Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Mersu leiutas tavatud pidurid – ei mingit hooldust ega kulumist: ainult pidurda (1)

Copy
Mercedes-Benzi in-drive pidurisüsteem sobib paremal asetseva elektrimootori jõuülekande sisse
Mercedes-Benzi in-drive pidurisüsteem sobib paremal asetseva elektrimootori jõuülekande sisse Foto: Mercedes-Benz

Peaaegu kõik tänapäeva autod kasutavad ketaspidureid – süsteemi, mis koosneb rummuga ühendatud rootorist ja pidurisadulast, milles asuvad piduriklotsid. Juht vajutab piduripedaali, mis suunab hüdraulilise vedeliku piduritorude kaudu pidurisadulasse. See liigutab kolbe ja surub piduriklotsid vastu ketast, aeglustades selle pöörlemist ja seega ka ratta liikumist.

Kuigi olemas on ka trummelpidurid, õhupidurid, ribapidurid ning isegi koomilise Flintstone’i meetodi laadseid süsteeme, jääb pidurdamise aluspõhimõte samaks: kasutada hõõrdumist liikumise aeglustamiseks. Samuti eksisteerivad kompressioonipidurid, kuid need töötavad hoopis teistel alustel.

Mercedes-Benz on aga toonud mängu täiesti uue lahenduse – elektrisõidukitele mõeldud veojõupõhised pidurid (in-drive brakes). Saksa ettevõtte Sindelfingenis asuv teadus- ja arendusosakond on töötanud välja süsteemi, mis integreerib pidurid otse jõuülekandesse, meenutades ülekandepiduri tööd, kuid täiesti unikaalse lahendusega. See pidurisüsteem kasutab hõõrdepindu, mis sarnanevad sidurile.

Tagasi üles