An-2 muud taktikalised eelised
Meil ka Metsavahina tuntud An-2, mille NATO koodnimeks on Colt, projekteeriti ja ehitati omal ajal konstruktsioonilt väga lihtsaks ja mitmekülgseks lennuvahendiks. Selle kangaga kaetud tiivad ning väike radarile nähtavus muudavad madalal ja aeglaselt lendamise võimekusega lennuvahendi unikaalseks madaltehnoloogiliseks nn varglennukiks, kirjutab The War Zone.
Aserbaidžaan kasutas 2020. aasta Mägi-Karabahhi konfliktis just neid An-2 lennukeid mehitamata peibutusvahenditena, luues segadust Armeenia õhutõrjesüsteemides. Piloodid suunasid lennukid soovitud kursile ning hüppasid langevarjuga enne välja, jättes Metsavahi sihtmärgi suunas lendama, kuni õhutõrje tulistas need kalli laskemoonaga alla või kütus otsa lõppes.
Sarnane taktika on tõenäoliselt olnud plaanis ka Venemaal. Pärast Ukraina täiemahulise invasiooni algust märtsis 2022 levisidki teated, et Venemaa kogub An-2 lennukeid tõenäoliselt samal eesmärgil, kuigi nende kasutamise kohta pole veel selgeid tõendeid.
An-2 on endiselt kasutusel ka sõjaväes
An-2 püsib endiselt kasutuses mitmes maailma riigis, sealhulgas NATO liikmesriigis Lätis. Lennukil on unikaalseid omadusi, sealhulgas võime maanduda ja õhku tõusta väga lühikestelt radadelt.
Põhja-Korea kasutab An-2 lennukeid eriüksuste transportimiseks vaenlase tagalasse, kas langevarjuhüpeteks või maandumiseks väikestele maandumisradadele. Lõuna-Korea on omakorda kasutanud An-2 lennukeid vastavateks õppusteks, et valmistuda nende tõrjumiseks.
Seega ka üsna madaltehnoloogilised lahendused võivad keerulises olukorras osutuda heaks ja tõhusaks relvaks. Sellepärast on Putin otsustanud tellida Venemaa enda seeriatootmises uusi lennukeid Baikal, mis asendaksid iidset Ukraina toodangut, kuid see läheks ligi neli korda kallimaks kui eelkäija, kirjutab RBC-Ukraine.