Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

TARBIMISPSÜHHOLOOG Sõiduvahend või hoopis staatuse sümbol: miks eestlane ei taha oma autost loobuda? (8)

Copy
Paljude jaoks pole auto lihtsalt transpordivahend, vaid ka pereliige ja staatuse sümbol.
Paljude jaoks pole auto lihtsalt transpordivahend, vaid ka pereliige ja staatuse sümbol. Foto: Jay George / Pixabay

Peagi kehtima hakkava automaksu valguses on automüük hoo sisse saanud ning kasutatud autode puhul tõusnud juba isegi veerandi võrra. Kasutatud autot müües on see omanikule sageli juba suisa pereliikmeks saanud ning sellest loobumine ei pruugi olla nii lihtne. Tarbimispsühholoog Ivar Soone sõnul võivadki autod saada emotsionaalse varjundi, kui neid seostatakse oluliste elusündmuste, väärtushinnangute või elustiiliga.

«Eesti on tugevalt materiaalsetele väärtustele orienteeritud riik,» märgib tarbimispsühholoog Ivar Soone, «seetõttu peetakse oluliseks oma materiaalset heaolu kõigile näidata ning auto on üks võimalikke viise seda teha. Autost on saanud paljudele isegi edu sümbol, millega mõõdetakse, kui palju keegi on saavutanud. Paljude jaoks esindab auto sageli ka nende identiteeti ja staatust ning selle valik peegeldab inimese väärtusi ja stiili.

Näiteks keskkonnateadlik inimene võib valida elektriauto, mis rõhutab tema jätkusuutlikkuse põhimõtteid. Luksusauto võib viidata edule ja prestiižile, samas kui praktiline või tagasihoidlik auto võib osutada ratsionaalsusele ja lihtsusele,» tõi Soone välja mõned stiilinäited.

Tagasi üles