Ajalooline hetk laevanduses: 400 000-tonnine väga suur maagiveo kaubalaev (Very Large Ore Carrier ehk VLOC) Sohar Max on muutunud suurimaks aluseks, mis on varustatud tuule jõul töötava mootoriga. Viis võimsat rootorpurje paigaldas maagiveolaevale Ühendkuningriigis asuv tuuletehnoloogiaettevõte Anemoi Marine Technologies.
Tellijale
Hiinas ehitati maailma suurim purjelaev – aga sellel on midagi veidrat
Paigaldus viidi edukalt lõpule 2024. aasta oktoobris Hiinas asuvas COSCO Zhoushani laevatehases, kus 35-meetrised ja viiemeetrise läbimõõduga rootorpurjed laevale lisati. Lisaks varustas Anemoi laeva purjed tehnilise lahendusega, millega saab neid lasti käitlemise ajaks eemaldada.
Vaata videost, kuidas see rootorpuri töötab: