Kui õhutaksod kunagi tõesti massiliselt lendama hakkavad, tasub mütsist kõvasti kinni hoida ja mitte ainult. USA Föderaalne Lennundusamet (FAA) on avaldanud värske raporti, milles uuriti erinevaid eVTOLi prototüüpe (elektrilised vertikaalse õhkutõusu ja maandumise sõidukid). Uuring näitas, et nende maandumisel ja õhkutõusmisel tekivad rootorite all tohutud keerised, mille tugevus on võrreldav orkaaniga.
Tellijale
Ametivõimud: õhutaksodega kaasneb midagi, mida keegi kogeda ei tahaks
Alla- ja külgvool (ingl DownWash ja OutWash ehk DWOW) on kopterite puhul hästi tuntud probleemid ja ühtlasi ka üks põhjustest, miks helikopteri-laadsed õhutaksod pole kunagi veel laialt läbi löönud. Kuna eVTOL-id alluvad samadele füüsikaseadustele nagu kopterid, on FAA väga huvitatud uute lennumasinate DWOW-efektide põhjalikumast uurimisest, et tagada ohutus.
FAA testis raporti jaoks kolme nimetamata prototüüpi, mille maksimaalne stardikaal oli alla 2950 kg. Katsed hõlmasid erinevaid rootorite konfiguratsioone ja tiivikulabade arvu. Lennumasinate ümber paigutati sensoreid, mis mõõtsid erinevatel kaugustel ja kõrgustel õhusurvet.