:format(webp)/nginx/o/2025/01/16/16598344t1h7182.jpg)
Mazda esitles äsja Brüsseli autonäitusel täiselektrilist kupeeliku kerejoonega luukpära Mazda6e, mis jõuab Euroopa esindustesse selle aasta suvel.
Mazda esitles äsja Brüsseli autonäitusel täiselektrilist kupeeliku kerejoonega luukpära Mazda6e, mis jõuab Euroopa esindustesse selle aasta suvel.
Mazda uus elektriauto on valminud koostöös Jaapani autotootja kauaaegse (ligi 20 aastat) Hiina partneri Changan Automobile´iga. Changani EPA1 arhitektuurile ehitatud elektriline mudel on mitme selgelt eristatava elemendiga, sealhulgas raamita uksed, sissetõmmatavad uksekäepidemed ja elektrooniliselt reguleeritav tagaspoiler. Esimesel «radiaatoripaneelil» on valgustatud iluvõre, mida täiendavad teravad LED-esitulede signatuurid, rattad on 19-tolliste Y-kodaratega.
Mazda 6e 68,8 kWh aku võimaldab ühe laadimisega (WLTP tsükli kohaselt) läbida keskmiselt kuni 479 km, pikendatud sõiduulatusega mudeli ehk Long Range 80 kWh aku puhul tõuseb sõiduulatus 552 kilomeetrini.
Tagaveolise Mazda6e elektrimootor arendab võimsust 190 kW ehk 258 hobujõudu, mis laseb sõidukil sajakilomeetrise tunnikiiruse saavutada nullist 7,6 sekundiga ning sõita tippkiirusega kuni 175 km/h.
WLTP kohaselt on 1952 kg tühimassiga elektriauto keskmine elektrikulu 100 kilomeetri läbimisel 16,6 kWh, 200 kW kiirlaadijaga saab auto aku 10 protsendilt 80 protsendini laadida 22 minutiga.
Long Range mudeli puhul saab maksimaalselt kasutada 95 kW võimsusega kiirlaadijat.
Mazda6e suudab vedada kuni 1500 kg kaaluvat haagist. Elektriline Mazda6e on 4921 mm pikk, 1890 mm lai ning 1491 mm kõrge. Sõiduki teljevahe on 2895 mm, pagasiruum mahutab tavasõidul kuni 330 liitrit ning tagaistmete allaklappimisel 678-1074 liitrit pagasit. Autol on 50:50 kaalujaotus.
Mazda6e on saadaval kahe varustustasemega: Takumi kunstnahast interjöör on saadaval kas beeži või mustana, Takumi Plus varustustaseme puhul saab valida Tan Nappa ja seemisnaha vahel, standardvarustuses olevale panoraamkatusele lisandub siis elektriline päikesevari.
Auto standardvarustusse kuulub ka kiirusel 90 km/h automaatselt avanev elektriline tagaspoiler, mida saab soovi korral juhtida ka käsitsi.
Salongist leiab Mazda seni suurima 14,6-tollisele puuteekraani, juhile annab teavet 10,2-tolline digitaalne näidikuekraan.
Lisaks kuvatakse tuuleklaasile juhi vaatevälja nii navigatsioonijuhiseid kui sõidukiirust. Kliima-, navigatsiooni- ja meediasüsteeme saab juhtida nii hääl- kui viipekäsklustega.
Sõidukit saab käivitada nutitelefoni abil, funktsiooni saab soovi korral jagada kuni kolme kasutajaga.
Mazda6e varustusse kuulub nii 14 kõlariga SonyPRO helisüsteem kui tagaistmetel lapsi jälgiv salongikaamera, mille pilt kuvatakse keskekraanile.
Auto tuletab helimärguandega meelde, et väikelapsed kogemata autosse järelevalveta ei jääks.
Juhi ja reisijate käsutuses on kuus nutikat režiimi erinevateks olukordadeks. Lahkumisrežiim (Leaving Mode) säilitab autost lühiajaliselt lahkumisel sõitjateruumi pideva temperatuuri autosse ootama jäävatele reisijatele, lemmikloomadele või kaupadele.
Justnagu arvestades elektriauto omanikul ette tulevaid ooteaegu aku laadimisel, on olemas ka mitu puhkuserežiimi.
Puhkuserežiim (Rest Mode) valmistab auto ette mitmetunniseks puhkuseks, reguleerides isteasendit ja lülitades välja tuled ja sisevalgustid.
Lõõgastusrežiim (Relax Mode) reguleerib sõidupausi ajal isteasendit, kliimaseadet, aknaid, salongivalgustust, helitugevust ja valgustust vastavalt juhi ja reisijate eelistustele.
Autopesurežiim lülitab automaatselt välja kojamehed, voldib kokku küljepeeglid, tõmbab sisse tagaspoileri ja sulgeb aknad.
Privaatkõne režiim (Private Call Mode) lülitab välja Bluetoothiga telefoniühenduse ja kõnemenüü ning värske õhu režiim (Fresh Air Mode) avab juhiakna ning aktiveerib õhukonditsioneeri õhu puhastamise režiimi.
Standardvarustuse kuuluvad muuhulgas nii autonoomne hädapidurdusfunktsioon, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus kui liiklusmärkide tuvastamine.
Lisaks äsjaesitletud mudelile Mazda6e toodab Mazda Euroopa turule veel täiselektrilise linnamaasturi MX-30.