2012. aasta esimese kolme kuuga on Ühendriikides müüdud 113 457 elektri- ning hübriidautot, mis on 44 protsenti rohkem kui aasta tagasi samas kvartalis, seejuures müüdi märtsis seda liiki autosid kaks korda rohkem kui jaanuaris, kirjutab Autonews.
Elektri- ning hübriidautode müük USAs tõusuteel
Hübriid- ja elektriautode tootjate tugev tulemus on saavutatud üldise vähenenud nõudluse ning poliitiliste ringkondade kriitika kiuste, kusjuures põhiosa müüdud autodest - 106 207, on hübriidid, elektriautosid müüdi aasta esimese kolme kuu jooksul USAs 7250 eksemplari.
Müügiedukust on peamiselt vedanud kauaaegne hübriidide kuningas Toyota Prius, mille uued mudelid äratasid ameeriklaste seas tõsist huvi. Samuti aitas hübriidide müügitõusule kaasa ka General Motorsi uuenduslik tehnoloogia eAssist, mida kasutab ka näiteks veebruaris uue disainiga müügile tulnud Chevrolet Malibu. eAssisti puhul ei saa küll rääkida täishübriidsest lahendusest, kuna sellega varustatud autodes olev elektrimootor ei ole piisavalt võimas, et iseseisvalt autot vedada, küll aga on ta teatud liiklussituatsioonides bensiinimootorile abiks.
2012. aasta esimese kolme kuu edukatest elektriautodest võib mainida Chevrolet Volti ja Nissan Leafi, viimast müüdi lausa neli korda rohkem, kui aasta tagasi, ehk 1733 eksemplari.
Kuigi lihtne oleks alternatiivseid energiaallikaid kasutavate autode müüki seletada tormiliselt kasvavate bensiinihindadega, siis pilku minevikku heites, ei toimunud eelmiste suurte bensiinihindade tõusudega 2008. aasta suvel ja 2011. aasta kevadel sarnast hübriid-ja elektriautode müügi hüppelist tõusu.
Analüütikud ja edasimüüjad peavad suurenenud müüginumbrite üheks peapõhjuseks hoopis aina kasvavat mudeli ning keretüüpide valikut ning langevaid hindu.
Samuti on hübriidautode turuliidri Toyota Priuse puhul lahendatud eelmisel aastal Jaapani maavärina põhjustatud tootmisseisakute tõttu tekkinud varuosade nappuse probleem, mis omakorda meelitab eemalepeletatud ostjaid tagasi.