Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

GALERII Tallinnas näidati esimest korda Volkswageni uut linnamaasturit Tayron

Copy
Eile esimest korda Baltimaades nähtud Volkswageni uudismudel Tayron asetab end Saksa tootja seniste maasturite Tiguani ja Touaregi vahele, võttes natuke midagi mõlemast: nii kompaktsemast kui luksuslikumast seeriast.
Eile esimest korda Baltimaades nähtud Volkswageni uudismudel Tayron asetab end Saksa tootja seniste maasturite Tiguani ja Touaregi vahele, võttes natuke midagi mõlemast: nii kompaktsemast kui luksuslikumast seeriast. Foto: Ardo Kaljuvee

Eesti muusikaauhindade gala eel Unibet Arenal tõmmati eile kate Volkswageni uuelt linnamaasturilt Tayron, mis on suuruselt senise väiksema Tiguani ja suurema ning luksuslikuma Touaregi vahepeal ning on tootjal esimene selles suurusklassis.

Eeldatavalt võiks sellest saada Volkswageni üks kõige populaarsem linnamaastur. See on ka tootja ainus sõiduauto, mida saab valida seitsmeistmelisena.

Võrreldes suurema ja väiksema linnamaasturite seeriaga on Tayron neilt mõlemalt üht-teist üle võtnud: Tiguani praktilisuse ja kompaktsuse ning Touaregi luksuslikumad omadused ja sõiduabid.

Nii nagu uudismudelitele viimasel ajal kombeks, jooksevad selle väliskülgedel LED-efekttuled, mis seekord ulatuvad taha välja, mis teeb möödasõidetavad ja naabrid kadedaks. Ühtlasi aitab see kaasa ka ohutusele, sest auto on paremini nähtav.

Valikus on bensiinimootor, diiselmootor, hübriid ja pistikhübriid.

See viimane pakub esivedu ja kuni 120 km sõiduulatust, mis võiks olla sobiv igapäevaselt linnas kulgejale, kes vajab siiski nädalavahetuseks bensiinimootorit, et pikemaid otsi sõita. 

Tayroni eelmüük Eestis on alanud ja pistikhübriidi erihind algab 39 990 eurost.

Pistikhübriidi versioone on kaks, võimsusega 150 kW (204 hj) või 200 kW (272 hj). Tayronil on kiirlaadimisvõimekus, mis on pistikhübriidide ehk PHEVide puhul haruldane – see lubab laadida kuni 40 kW võimsusega alalisvoolu kiirlaadimisjaamades ning kuni 11 kW vahelduvvoolu seinalaadijas või laadimisjaamas.

Lisaks pistikhübriididele on valikus kerghübriidajam (eTSI), turboga varustatud bensiini- (TSI) ja diiselmootorid (TDI) võimsusega 110 kW (150 hj) kuni 200 kW (272 hj). 4MOTION nelikveoga varustatud mudelid on saadaval nii bensiini- kui diiselmootoritega ning kõik variandid on varustatud automaatkäigukastiga (DSG).

Salongis kohtab ArtVelours Eco mikrokiudu ja isegi ehtsat puitu, mis on viimasel ajal haruldus. Lisavarustusena on saadaval projektorina töötavad LED-maatriksesituled IQ.LIGHT HD, mis suudavad moodustada erinevaid valgusvihke, näiteks oma sõidureas valgusvaiba, mis teeb öise kiirteel sõidu mugavamaks. 

Volkswageni lisavarustuses on ka vestlusrobot IDA häälkäskluste andmiseks ning ChatGPTga vestlemiseks, kuid eesti keelt see veel ei mõista.

Tagasi üles